قم: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم از تعطیلی 30درصد چاپخانه‌های این استان بر اثر نوسانات قیمت کاغذ و افزایش هزینه‌های انرژی، طی ماه‌های اخیر خبر داد.

چاپخانه - قم

جهانگیر رضایی در گفت‌وگو با مهر، ضمن اشاره به وضعیت نامساعد کاغذ اظهار داشت: بسیاری از چاپخانه‌داران، تیراژ کارهای خود را به 300تا 400 نسخه کاهش داده‌اند و بسیاری از افراد شاغل در چاپخانه‌ها بیکار شده‌اند. وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های زیاد چاپخانه‌ها مانند هزینه‌های انرژی، نیروی انسانی و بسیاری هزینه‌های جانبی دیگر، چاپخانه‌داران در شرایط بسیار سختی به‌ سر می‌برند و در حال حاضر حدود 30درصد چاپخانه‌های استان، کار خود را تعطیل کرده‌اند و چاپخانه‌هایی که هنوز مشغول به‌کار هستند نیز ساعات کاری خود را بسیار کاهش داده‌اند. رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم افزود: مشکل اصلی این است که قمیت کاغذ ثابت نیست.

مسئولان باید درنظر بگیرند که قیمت‌ها باید هرچه زودتر ثابت شود؛ اگر هم قرار است افزایش یابد و کاغذ گران شود حداقل این گرانی ثبات داشته باشد تا کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند اینگونه بلاتکلیف نمانند. وی ادامه داد: در حال حاضر فعالان این عرصه در هر دوره‌ای با یک قیمت مواجه می‌شوند که همین امر مهم‌ترین ضربه را به آنها می‌زند.

کد خبر 186245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز