همشهری آنلاین: دبیر اتحادیه موسسات غیردولتی درباره ظرفیت صندلی‌های خالی در این موسسات پیش بینی کرد که احتمال دارد نزدیک به 85درصد ظرفیت‌ها در مقطع کاردانی پیوسته و 57 درصد صندلی‌ها در مقطع کارشناسی خالی بماند.

علی آهون منش در گفتگو با مهر اضافه کرد: بر اساس اطلاعات اجمالی واصله از دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، درصد قابل توجهی از ظرفیتهای موجود آنها خالی مانده است.

وی گفت: با توجه به هزینه های سنگین دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی، بخشهای مهمی از انرژی و ظرفیت این گونه موسسات بدون استفاده و از دسترس خارج شده است.

به گفته رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی، به منظور انعکاس مشکل موجود به مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش همچنین تامین بخشی از حقوق موسسات، تا 14 مهرماه تمام ظرفیتهای خالی باید از سوی موسسات غیردولتی اعلام شود.

آهون منش با پیش بینی درصد صندلیهای خالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، اظهار داشت: تجربه در مورد مقطع کاردانی پیوسته نشان داده که 10 تا 15 درصد صندلیها پر و سایر صندلیها خالی هستند.

وی همچنین درباره مقطع کارشناسی خاطرنشان کرد: انتظار می رود 43 درصد صندلیهای مقطع کارشناسی پر و مابقی ظرفیتها خالی مانده باشد.

این مقام مسئول اعلام صندلیهای خالی مقطع کارشناسی ارشد را به بعد از دریافت گزارش نهایی موسسات موکول کرد.

کد خبر 186168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز