همشهری آنلاین: یک پژوهش علمی دردانشگاه «اسکندریه» در مصر ثابت کرد که آب زمزم با توجه به خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، بهترین آب روی زمین است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، دکتر «حمدی سیف» پژوهشگر دانشگاه اسکندریه درباره نتایج این پژوهش گفت: آب زمزم به خاطر داشتن بهترین غلظت املاح و عناصر مفید برای سلامتی انسان، بهترین آب روی زمین است و ساختار آن ویژگی نادری دارد. پژوهش‌های علمی ثابت کرده است که آب زمزم با سایر آبها متفاوت است و آبی پاک و مطهر است که حتی یک میکروب در آن وجود ندارد.

این پژوهشگر افزود: آب زمزم بر اساس اصول پزشکی به شفای بیماران کلیوی، قلبی، چشمی، میگرن و انواع متعدد بیماری‌های مزمن و لاعلاج کمک می‌کند.

سرپرست دانشکده مهندسی دانشگاه اسکندریه گفت: هدف از این پژوهش، مقایسه کردن آب زمزم با برخی از آبها از جمله آب موجود در بطری‌های آب معدنی، آب‌های تصفیه شده و به طور کلی آب شرب بود.

وی افزود: تفاوت آب زمزم با سایر آب‌های شهر مکه مکرمه یا هر مکان دیگری در نسبت املاح کلسیم و منیزیم موجود در آن است به گونه‌ای که نتایج آزمایشات مراکز آزمایشگاهی اروپا و وزارت بهداشت و منابع آبی عربستان در این زمینه یکسان بوده است و چه بسا علت اینکه آب زمزم حجاج خسته را سیراب می‌کند، همین باشد.

به گفته این پژوهشگر مصری، نتایج آزمایشات بر روی آب زمزم نشان می‌دهد که این آب آشامیدنی و طبیعی است و تصفیه نمی‌شود یا به آن کلر اضافه نمی‌کنند.

کد خبر 186023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز