همشهری آنلاین: گاف خبرنگار «بی بی سی» که به زعم خود توانسته بود اظهاراتی توهین‌آمیز از زبان رئیس‌جمهور کشورمان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگیرد، حتی یکی از نمایندگان مجلس را نیز درگیر خود کرد؛ که در نهایت «علی لاریجانی» رئیس مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان در این باره گفت: «دسیسه کرده‌اند، نباید در دام شیطنت‌های دیگران افتاد.»

به گزارش همشهری آنلاین، «کمال‌الدین پیرموذن» نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس که با حضور 219 نماینده و به ریاست علی لاریجانی در حال برگزاری است، در اخطاری با استناد به اصل 84 قانون اساسی و در واکنش به «اظهارات منتسب به رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار بی بی سی» اظهار داشت:‌ ظاهرا تعدادی از نمایندگان به لشکر انبوه همراهان آقای رئیس جمهور در سفر به نیویورک و هزینه‌های آن انتقاد کردند.

بر طبق گزارش فارس، «کمال الدین پیرموذن» که پیش از این در نشستی خبری خود را «کاندیدایی مستقل» دانسته بود، امروز در صحن علنی مجلس اظهار داشت:‌ آقای رئیس جمهور در واکنش به این موضوع گفتند که نمایندگان «آخ خورده‌اند»!

پیرموذن در بخش دیگری از سخنانش از رئیس مجلس خواست که از حقوق نمایندگان دفاع کند و گفت:‌ به هیئت کابینه و رئیس پرمهرش بگویید که روزگار پریشان ما دست شماست.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار نماینده اردبیل گفت:‌ «دوستان اگر در این زمینه اخطار دارند باید بگویم که آنچه آقای رئیس جمهور گفت و تلویزیون هم مطلب را روشن بیان کرد، چنین چیزی نبوده و دسیسه کرده‌اند. شما به اصل موضوع توجه کنید و بعید می‌دانم این سخنان درست باشد و تلویزیون نیز مطلب را روشن بیان کرد و نباید در دام شیطنت‌های دیگران افتاد.»

به دنبال این اخطار که با استناد به «فضاسازی غیر واقعی بی‌بی‌سی از پاسخ رئیس جمهور» بیان می‌شد، «حمید رسایی» نماینده مردم تهران در مجلس نهم بدون آنکه تریبونش باز شود، فریاد کشید: آقایان به جای «بی‌بی سی»، «بیست و سی» ببینند.

به گزارش فارس، گفتنی است دیروز فیلمی از سوی خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن از رئیس جمهور پرسیده می‌شد که «نمایندگان به تعداد اعضای هیئت همراه شما معترضند» که رئیس جمهور هم با لبخند از کنار آنها رد شد و گفت:« اوه اوه!» اما خبرنگار بی‌بی‌سی در یادداشت خود ذیل این فیلم اظهارات نادرستی را به احمدی نژاد منتسب کرد؛ با این حال شب گذشته بخش خبری بیست و سی در گزارشی به شرح ماجرا پرداخت و فیلم مربوط به این ماجرا را پخش کرد که نشان از شیطنت و دسیسه خبرنگار بی‌بی‌سی داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتشر کرده است:

«بی تردید علت اصلی توسل به این دست اقدامات سطح پایین و مضحک حاکی از عمق کینه و عصبانیت آنان از موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست بین‌الملل است. اینان به زعم خود در تلاش هستند تا مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی دکتر احمدی نژاد را تحت الشعاع خبرسازی ها و ادعاهای کذب خود قرار دهند.

این رسانه مغرض در حالی مدعی بیان ادبیاتی نامناسب از سوی دکتر احمدی نژاد شده که رئیس جمهوری اسلامی ایران به اذعان همگان، حتی در برخورد با مخالفین خود نیز به رعایت احترام و اخلاق مقید است.

با توجه به اینکه هر ساله ویزای تعداد زیادی از افراد معرفی شده هیئت همراه رئیس محترم جمهور به سازمان ملل صادر نمی شود و حتی ویزای برخی از افراد معرفی شده پس از اعزام هیات ایرانی صادر می گردد، لذا اسامی بیشتری معرفی می شوند تا در ترکیب تیم هیئت همراه رئیس جمهور محترم برای انجام ماموریتهای مختلف در این سفر، هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.»

کد خبر 185866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز