گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با گذشت نزدیک به یک هفته از وعده اعلام نرخ جدید شیر و لبنیات، هنوز این نرخ اعلام نشده و علاوه بر آشفته بازار فرآورده‌های لبنی، بازی با افکار عمومی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ما افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و نابسامانی توزیع شیر و لبنیات که از چند ماه پیش آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و به‌رغم تعیین نرخ پایه شیر خام در کار‌گروه تنظیم بازار و وعده‌ مسئولان برای اعلام نرخ‌های جدید از اول مهر‌ماه جاری هنوز این نرخ‌ها اعلام نشده است.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری تهران هر بار اعلام نرخ جدید شیر و لبنیات را به روز بعد موکول می‌‌کنند. پس از آنکه معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران از اعلام نرخ‌های جدید شیر و لبنیات از ابتدای هفته جاری را وعده کرده بود روز دوشنبه هفته جاری نیز معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این نرخ‌ها تعیین و در اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت است به خبرنگار ما گفت: نرخ جدید شیر و لبنیات تا روز گذشته به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد اما این وعده نیز محقق نشد و مسئولان از اعلام این نرخ‌ها تا روز گذشته خبر دادند.

با وجود این، روز گذشته جواد تقوی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد زمان اعلام نرخ‌های جدید شیر و لبنیات گفت نمی‌دانم.همچنین دستگاه‌های مرتبط با این موضوع در وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز از پاسخگویی در این زمینه خودداری می‌کنند.

مشخص نیست تاخیر در اعلام نرخ‌های جدید شیر و لبنیات که با توجه به تامین نهاده‌های تولید و نرخ مصوب شیر خام سیر نزولی دارد به چه دلیلی صورت می‌گیرد؛ گرچه برخی اخبار از ضرورت تایید این نرخ‌ها توسط رئیس جمهوری و بازگشت وی از سفر نیویورک حکایت داشت اما حسن رادمرد، معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رد این دیدگاه به خبرنگار ما گفته بود، ابلاغ این مصوبه در اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده و ضرورتی برای تایید آن توسط رئیس جمهوری وجود ندارد.

هنوز چیزی ابلاغ نشده

دبیر انجمن صنایع لبنی نیز که قبلا وعده اعلام نرخ‌های جدید شیر و لبنیات تا روز دوشنبه را مطرح کرده بود، به ایسنا گفت: سه‌شنبه هفته گذشته ( 28 شهریور) قیمت‌های جدید شیر خام در ستاد تنظیم بازار تعیین شد اما این نرخ‌ها نیز تاکنون ابلاغ نشده و تا زمانی که ابلاغ نشود نمی‌توان به این قیمت‌ها استناد کرد.

کد خبر 185826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز