گروه حوادث: به‌دنبال سقوط بهمن در هیمالیا 11کوهنورد در ارتفاع 8163متری ماناسلو جان باختند و سه کوهنورد دیگر ناپدید شدند.

حوادث خارجی

این حادثه یکشنبه گذشته و زمانی رخ داد که تعدادی از کوهنوردان فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و نپالی در ارتفاعات کوه ماناسلو که هشتمین کوه مرتفع جهان در هیمالیا به شمار می‌رود، اقدام به برپا کردن کمپ کرده بودند. به‌دنبال سقوط بهمن، کمپ کوهنوردان زیر خروارها برف مدفون شد و وقتی خبر به گوش نیروهای امدادی رسید، تیم‌های جست‌وجو به سرعت راهی محل حادثه شدند.

جست‌وجوگران با حضور در محل سقوط بهمن، توانستند چند نفر از کسانی را که زیر برف گرفتار بودند نجات داده و به کمپ اصلی منتقل کنند. تعدادی از این افراد که حال آنها وخیم‌تر بود به وسیله بالگرد امداد به بیمارستان انتقال یافتند که از میان آنها یک کوهنورد آلمانی به‌علت شدت صدمات وارده روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد.

همچنین جست‌وجوگران توانستند اجساد 10نفر را که در سقوط بهمن جان باخته بودند پیدا کنند اما هنوز از سرنوشت سه نفر از کوهنوردان که در این حادثه ناپدید شده‌اند خبری نیست. به گزارش رویترز، از میان نجات یافتگان حادثه، هم‌اکنون 13نفر از آنها به کمپ اصلی در ارتفاعات ماناسلو انتقال یافته‌اند و با توجه به مه شدیدی که این منطقه را در بر گرفته است، اعزام بالگرد برای انتقال آنها به کاتماندو سخت و دشوار به‌نظر می‌رسد. با این حال تلاش برای انتقال این افراد به بیمارستان ادامه دارد. براساس این گزارش قربانیان این حادثه را هفت کوهنورد فرانسوی، دو آلمانی، یک اسپانیایی و یک نپالی تشکیل می‌دهند و این در حالی است که تلاش تیم‌های جست‌وجو برای یافتن سرنوشت سه کوهنورد ناپدید شده ادامه دارد. گفته می‌شود این حادثه، مرگبارترین حادثه برای کوهنوردان پس از حادثه سال 1995در ارتفاعات ماناسلو است که در آن 42نفر ازجمله 17کوهنورد خارجی بر اثر سقوط بهمن جان خود را از دست دادند.

کد خبر 185675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز