گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: نوسان نرخ ارز و قرار نگرفتن تأمین قطعات خودرو در فهرست کالاهای مشمول ارز دولتی، موجب شانه‌خالی‌کردن نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی از ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی شده است.

به گزارش خبرنگار ما، عدم‌نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو موجب شده است تا طی چند‌ماه اخیر بسیاری از خودروهای ساخت یا مونتاژ داخل به‌دلیل نبود قطعات در دوران گارانتی و وارانتی در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی در انتظار تأمین بمانند.

این امر موجب شده تا مصرف‌کنندگان علاوه بر پرداخت هزینه چند برابری برای تأمین قطعات، در مسیر نمایندگی‌های مذکور و فروشگاه‌های عرضه قطعات یدکی در سطح شهر سرگردان شوند و هیچ‌کس پاسخگوی این مشکلات نباشد. مشکلات تأمین قطعات یدکی در خودروهایی مانند تندر 90، پژو206، سی فایو، مگان و.‌.. که وابستگی بیشتری به قطعات یدکی وارداتی دارند به حدی است که حتی نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی که مسئول اصلی ارائه قطعات در دوران گارانتی و وارانتی هستند، از طریق تماس با مالکان خودرو خواستار تأمین قطعات، آن هم با بسته‌بندی سایپایدک یا ایساکو از فروشگاه‌های سطح شهر می‌شوند، اما این قطعات در فروشگاه‌های مجاز مذکور نایاب شده و اندک تأمین‌کنندگان قطعات در سطح شهر نیز قطعات مذکور را با بیش از سه برابر قیمت رسمی به مردم عرضه می‌کنند.

خودروسازان وزیر را مات کردند !

اما روز گذشته وزیر صنعت در حالی از بررسی کارشناسی افزایش قیمت خودرو در سازمان حمایت خبر داده که براساس ابلاغ رسمی دو شرکت خودروسازی داخلی به نمایندگی‌های فروش، قیمت پراید، پژو پارس و پژو 405 افزایش یافت. افزایش خودسرانه قیمت توسط ایران‌خودرو و سایپا بار دیگر حاشیه‌نشینی مهدی غضنفری در آشفته بازار خودرو را ثابت کرد.

کد خبر 185543
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز