همشهری آنلاین: تعدادی از نمایندگان مجلس با امضای طرحی دو فوریتی خواسته‌اند تا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هم ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات استعفا دهند.

فارس نوشت: حدود 40نفر از نمایندگان مجلس با امضای طرح دو فوریتی خواسته‌اند تا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هم مثل کاندیدای انتخابات مجلس 6ماه قبل از انتخابات از سمت‌های خود استعفا دهند. این طرح ، طرحی جدا از اصلاح قانون انتخابات است و در قالب دو فوریت امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است؛ البته این طرح امروز اعلام وصول نشده ولی هیئت رئیسه مجلس امروز این طرح را تحویل گرفته است.

بر اساس این طرح، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مشمول قسمت الف ماده 29 انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شوند. این طرح به عنوان یک ماده واحده برای اصلاح ماده 35 قانون انتخابات ارائه شده است.

استنباط طراحان از ارائه این طرح این است که قانونگذار در زمان تدوین قانون انتخابات شرایطی را در نظر گرفته تا کاندیدا وضعیتشان یکسان باشد؛ مثلا یک نفر وزیر نباشد تا با استفاده از امکانات برای خود کار کند و در قانون انتخابات ریاست جمهوری هم باید این مسئله باشد. به طور مثال یک نفر که رجل سیاسی است یک امکاناتی ندارد باید با شخصی که وزیر است یکسان باشد.

کد خبر 185530
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز