همشهری آنلاین: فرهاد سلیمانی داور هفتمین جشنواره عکس رشد با تاکید بر آنکه دانش‌آموزان در این دور از جشنواره خوش درخشیدند گفت: در بخش دانش‌آموزی شاهد نگاه‌های جدید و نوآورانه‌ای به جشنواره رشد بودیم این در حال است که پدیده تکرار بر آثار بخش بزرگسال عارض بود که این موضوع نگران کننده است.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، فرهاد سلیمانی با اشاره به داوری آثار این دوره از جشنواره‌ گفت: «عکس‌های ارسالی در بخش دانش‌آموزی نسبت به بخش بزرگسال بسیار خلاق‌تر و زیباتر بود و می‌توان گفت عکسهای بخش جنبی از سایر بخش‌ها موفق‌تر بود.

به گفته وی، در بخش دانش‌آموزی شاهد نگاه‌های جدید و نوآورانه‌ای به جشنواره رشد بودیم این درحالی است که عکاسان در بخش بزرگسال دچار تکرار شدند که آزار دهنده است.

سلیمانی افزود: موضوع جشنواره نمی‌تواند دلیلی برای تکراری شدن نگاه عکاسان باشد بلکه عکاس می‌تواند با خلاقیت و نوآوری در نگاه و زاویه دوربین خود و انتخاب سوژه‌های نو در صدد ارائه اثری جدید در این حوزه برآید و این نکته چیزی است که در آثار بزرگسالان کم‌تر مورد توجه قرار گرفته بود.

این استاد عکاسی با تاکید بر آنکه حیطه و فضای آموزشی به اندازه‌ای گسترده است که می‌توان با داشتن نگاهی نو، آثاری خلاق ارائه داد گفت: برگزار کنندگان می‌توانند با انجام پژوهش‌های لازم در این خصوص راه را برای عکاسان هموار کنند.

این نوع عکاسی، عکاسی مستند است و آموزش و اطلاع رسانی از جمله رسالت‌هایی است که بر عهده این شاخه از عکاسی است.

اگر این مهم مورد توجه قرار گیرد، خواهیم توانست از آن به عنوان یک وسیله کمک آموزشی استفاده کنیم.

وی رسیدن جشنواره رشد به هفتمین دوره خود را یک موفقیت برای برگزار کنندگان دانست و گفت: بسیاری از جشنواره‌ها در نخستین دور برگزاری خود باقی می‌مانند و تعداد جشنواره‌هایی که چندین سال پیاپی برگزار می‌شوند اندک است.

انتظارات از جشنواره‌ای با پیشینه جشنواره رشد بیش از آن است و بهتر است انتظارات را بالا برده تا بتوان به نتیجه‌ای درخور چینن جشنواره‌ای دست یابیم.

 

سلیمانی سالها تدریس و نایب رئیسی انجمن عکاسان مطبوعات، عضویت در هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، داوری چندین نمایشگاه عکس کشوری از جمله نمایشگاه بین‌المللی جهان اسلام، مسابقات کشتیرانی، جشنواره رشد، بخش عکس دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و.. را در کارنامه کاری خود دارد.

هفتمین جشنواره عکس رشد از 11 الی 18 مهر ماه 91 در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر(صبا)، شماره ،۵۳ موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 185462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز