همشهری آنلاین: مجموعه عکس‌های بارگاه آسمانی امام رضا (ع) ،کتاب تازه محمد خوشرو پنجشنبه 6 مهر در شب تولد خجسته هشتمین اختر تابناک امامت در موزه ملک رونمایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، "بر آستان رضا" عنوان این کتاب است که آن را موسسه توسعه متوازن ایرانیان انتشار داده و در یک چاپ بسیار نفیس و ماندگار در 348 صفحه و حدود 400 قطعه عکس،حرم و رواق های نورانی آستان مقدس رضوی را در زوایای زیبایی شناسانه نوین به تصویر کشیده است.

«عبادت» تم محوری مجموعه عکس «برآستان رضا» محمد خوشرو است.

او مناظر آشنای حرم مطهر امام هشتم را در عکس هایی با جلوه های هنری و کادرهای متفاوت ارایه داده است اما کتاب او سرشار از تصاویری کمتر دیده شده از این بارگاه است که معمولا از چشمان زائران پنهان می‌ماند.

دغدغه جدی او، بازگویی شوق شیعیان و دینداران به ساخت هنرمندانه اماکن متبرکه شان و کشف و شهودی در معماری اسلامی ایرانی و جاری نمودن آن در زندگی امروز است.

این سومین کتاب عکس محمد خوشرو از حرم ها و اماکن متبرکه ائمه اطهار است.

او سال 1389 «نسیم سحر» منتخبی از جلوه های معنوی زیارتگاه‌های مقدس تشیع در عراق را منتشر کرد.

در سال 1390 در کتاب بسیار جامع «سجده صاحبنظران» حرم های مطهر امام علی (ع) ،امام حسین (ع) و امام موسی کاظم (ع) را به زیور طبع آراست و اینک، کتاب تازه‌اش «بر آستان رضا» در موزه ملک، موقوفه آستان مقدس رضوی، رونمایی خواهد شد.

آیین رونمایی کتاب «برآستان رضا» ساعت 16 پنجشنبه 6 مهر، در سرسرای ملک موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در میدان امام خمینی (ره)،خیابان ملل متحد برگزار خواهد شد.

کد خبر 185445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز