گروه حوادث: جوان 22ساله بعد از گروگان گرفتن یک مرد تاجر در شهر پیتسبورگ آمریکا، از طریق پیغام گذاشتن در یک سایت اجتماعی درخواست‌های خود را مطرح می‌کرد.

حوادث خارجی

جمعه گذشته وقتی مأموران پلیس شهر پیتسبورگ در جریان گروگانگیری در ساختمانی تجاری در این شهر قرار گرفتند، راهی محل حادثه شدند. مرد گروگانگیر جوان 22ساله‌ای به نام مایکل تاکسون بود که با استفاده از یک قبضه چاقو وارد دفتر مرد تاجری در این ساختمان شده و او را گروگان گرفته بود. مایکل بعد از گروگان گرفتن مرد میانسال، شروع به پیغام گذاشتن در یک سایت اجتماعی کرد و از این طریق به دوستان و آشنایانش اطلاع داد که دست به گروگانگیری زده است.

او در نخستین پیغام نوشت: «من همه‌‌چیزم را از دست داده‌ام. مردم دیگر نیازی نیست که درخصوص من نگران باشید.» پلیس که لحظاتی بعد از شروع گروگانگیری وارد عمل شده بود، مذاکره با مرد گروگانگیر را شروع کرد اما مایکل هیچ درخواست مهمی نداشت و فقط می‌خواست همه بدانند که دست به چه کاری زده است. متهم در طول مدت گروگانگیری هفت پیام در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی منتشر کرد و این در حالی بود که دوستان و آشنایان او با نوشتن مطالبی سعی داشتند او را متقاعد کنند که موضوع را به‌طور مسالمت‌آمیز حل کرده و گروگان خود را آزاد کند.

گرچه پلیس در ابتدا به‌خاطر به‌دست آوردن اطلاعات مفید درباره جوان گروگانگیر اجازه داده بود صفحه شخصی وی باز بماند اما در ادامه با توجه به اینکه احتمال می‌رفت مایکل با خواندن پیام‌های دوستان و آشنایانش تحریک شده و بلایی سر گروگان خود بیاورد، دستور داده شد صفحه شخصی او در سایت مورد نظر از دسترس خارج شود. سرانجام پس از گذشت پنج ساعت، تلاش مأموران پلیس برای متقاعد کردن مرد جوان به ثمر نشست و او درحالی‌که چاقویش را به زمین انداخته بود، تسلیم پلیس شد. به‌دنبال دستگیری مرد جوان، وی صبح دیروز به دادگاهی در شهر پیتسبورگ انتقال یافت و بعد از تفهیم اتهام، با قرار وثیقه یک میلیون‌دلاری راهی زندان شد.

کد خبر 185396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز