شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه درمانی جدیدی با بودجه سه میلیارد دلار طی دهه آینده تنها بر روی کشف درمان پنج نوع سرطان کشنده در جهان تمرکز خواهد کرد.

سرطان

مرکز سرطان هیوستون برنامه‌ای جدید را با نام Moon Shots با هدف پایان بخشیدن به مرگ و میر ناشی از سرطان تا پایان دهه جاری آغاز کرده‌است.

این مرکز برنامه ضد سرطان جدید را تلاشی بی‌سابقه برای شتاب بخشیدن به روند تبدیل کشفیات علمی و پیشرفت‌های بالینی برای کاهش تعداد قربانیان سرطان می‌داند. به گفته پزشکان در این مرکز، مرگ در اثر ابتلا به سرطان به تدریج به اندازه مرگ ناشی از ابتلا به ذات‌الریه نادر و کمیاب خواهد شد.

سرطان‌هایی که برنامه جدید برای یافتن و ارائه داروهایی برای درمان آنها تمرکز دارد سرطان‌های ریه، پوست، سینه و دهانه رحم، پروستان و سرطان خون هستند.

این نوع از سرطان‌ها توسط هیاتی 25 نفره از متخصصان و با استفاده از بررسی دانسته‌ها و شیوه‌های درمانی موجود برای این بیماری‌ها و همچنین میزان احتمال کاهش قربانیان این بیماری‌ها انتخاب شده‌اند.

سرطان ریه قاتل شماره یک در سرتاسر جهان به شمار می‌رود، زیرا این نوع سرطان معمولا زمانی تشخیص داده می‌شود که در بدن گسترش پیدا کرده‌است و شیوه درست کنترل و تشخیص به موقع این بیماری هنوز ناشناخته باقی مانده است. ابتلا به مرحله اول سرطان ریه 20 درصد خطر مرگ به دنبال دارد، و در مقابل شانس زنده مانده از سرطان پیشرفته ریه تنها 10 درصد خواهد بود.

سرطان پوست یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در جهان به شمار می‌رود که معمولا منجر به مرگ نمی‌شود و تنها پنج درصد از مبتلایان به آن جان خود را از دست می‌دهند. متخصصان در این برنامه قصد دارند با بهره‌گیری از دانشی که از درمان سالانه 100 هزار بیمار در جهان به دست آمده و همچنین ارتقا تکنیک‌های تشخیص، درمان و میزان نجات از سرطان و همچنین پیش‌گیری از ایجاد بیماری، تا آغاز دهه آینده قدمی بزرگ در راستای درمان سرطان بردارند.

کد خبر 185367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز