همشهری آنلاین - نیما شایان: در تابستانی که گذشت خبر نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی تعدادی از شخصیت‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب که در میان آنها چهره‌های روحانی، فعالان حزبی، دست‌اندرکاران دولتی و پارلمانی حضور داشتند تکذیب شد یا در مواردی قطعی بودن نامزدی در انتخابات تکذیب شد. تکذیب‌هایی که در برخی از موارد شاید مصلحتی باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، خبر یا شایعه کاندیداتوری «اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «مصطفی پورمحمدی» وزیر کشور دولت نهم و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، «حسن روحانی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، «محمدرضا باهنر» دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، «کمال خرازی» وزیر امور خارجه دولت سیدمحمد خاتمی، «حبیب الله بیطرف» وزیر نیرو در دولت سیدمحمد خاتمی، «حمیدرضا حاجی بابایی» وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی‌نژاد، «علی نیکزاد» وزیر راه و شهرسازی دولت محمود احمدی‌نژاد و «اسفندیار رحیم مشایی» رئیس دفر رئیس جمهور در تابستان 91 تکذیب شد.

مشخصات چهره‌ای که کاندیداتوری‌اش رد شد

تاریخ تکذیب کاندیداتوری

جزئیات اعلام عدم کاندیداتوری

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

19 شهریور ماه 91

«محمد هاشمی» رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر حضور و کاندیداتوری آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد.

مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور دولت نهم و رئیس سازمان بازرسی کل کشور

31 شهریور ماه 91

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: «خبر منتشره سایت‌ها در رابطه با اعلام نامزدی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی برای ریاست جمهوری در نشست اساتید و طلاب حوزه علمیه بناب درست نمی‌باشد.»

حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، نایب رئیس مجلس چهارم و مجلس پنجم، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان قبل از دولت نهم

10 تیر ماه 91

رئیس مرکز تحقیقات اسرتلاتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرآنلاین برخی اخبار درباره کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد و در پاسخ به اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای دارید، گفت: «خیر.»

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

30 شهریور ماه 91

دفتر محمدرضا باهنر با اشاره به اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، این خبر را تکذیب کرد.

کمال خرازی، وزیر امور خارجه دولت سیدمحمد خاتمی

28 تیر ماه 91

دفتر کمال خرازی خبر کاندیداتوری وی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. بر این اساس کمال خرازی گفت: «نامزدی‌ام در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری شایعه است و آن را تکذیب می‌کنم.»

حبیب الله بیطرف، وزیر نیرو در دولت سیدمحمد خاتمی

20 تیر ماه 91

حبیب الله بیطرف در گفتگو با ایلنا، کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تکذیب کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی‌نژاد

14 مرداد ماه 91

 

حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت محمود احمدی‌نژاد

23 شهریور ماه 91

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی گچساران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص شایعه حضورش در انتخابات گفت: «در انتخابات ریاست جمهوری آینده ثبت نام نمی‌کنم. من اصلاً کاندیدای ریاست جمهوری نیستم و نخواهم شد.»

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور

15 شهریور ماه 91

دفتر رئیس جمهور در اطلاعیه‌ای خبر کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشائی برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد و آورد: «در پی انتشار اخباری منسوب به جناب آقای مشایی مبنی بر اعلام کاندیداتوری ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تکذیب جدی خبر مذکور اشعار می‌دارد که آقای مشایی هیچگاه و در هیچ محفل خصوصی و یا عمومی در این موضوع صحبتی نکرده است.»

کد خبر 185256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز