مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: این آلیاژ جدید با مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی در صنایع دریایی ، هوافضا ، دریایی ، ساختمان سازی و صنایع دفاعی ؛ کاربرد فراوان دارد.

آلیاژ

به گزارش اکونیوز، دکتر امینی نجف آبادی ، مجری این طرح و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ؛ خوردگی را از بزرگ ترین مشکلات صنایع دانست و گفت: خوردگی به تخریب قطعات و تجهیزات می انجامد ؛ از این رو پوشش دادن این قطعات ، برای جلوگیری از خوردگی ، یکی از روش‌ های مرسوم مقابله با آن است.

امینی نجف آبادی که هفته گذشته در تاجیکستان مفتخر به دریافت جایزه دولتی این کشور با نام اسماعیل سامانی شد ، نخستین تبعه خارجی است که در تاجیکستان ، مفتخر به کسب این جایزه - که از مهم ترین جوایز علمی و پژوهشی در تاجیکستان به شمار می رود - شده است.

وی مدت اجرای طرح تولید آلیاژ مقاوم به خوردگی را 2 سال و نیم اعلام کرد و افزود: با استفاده از روشی جدید و اعمال موادی ، مقاومت این نوع آلیاژها در مقابل خوردگی ، پنج برابر بیشتر از آلیاژهای قدیمی است.

کیوانفر ، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد مجلسی نیز در این باره گفت: این آلیاژ جدید با مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی در صنایع دریایی ، هوافضا ، دریایی ، ساختمان سازی و صنایع دفاعی کاربرد فراوان دارد.

کد خبر 185187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز