گروه اقتصادی: شرایط بانک مرکزی برای پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات دولتی موجب انصراف شرکت‌های خودروسازی از دریافت این تسهیلات شد.

به‌رغم دیدگاه‌ چندی پیش معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر آغاز پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی شرکت‌های خودروسازی با پرداخت 250میلیارد تومان تسهیلات به شرکت سایپا، دبیر انجمن خودرو‌سازان این ادعا را رد و بر انصراف دو خودرو‌ساز بزرگ کشور از دریافت این تسهیلات تأکید کرد.

احمد نعمت‌بخش با ادعای اینکه شرایط غیرقابل‌قبول بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی راهی را جز انصراف از دریافت آن برای خودرو‌سازان باقی نگذاشته است، به ایسنا گفت: پرداخت تسهیلات با شرط بازپرداخت شش‌ماهه مسبوق به سابقه نبوده و از نظر منطقی نیز توجیه‌پذیر نیست.

خودرو‌سازان می‌توانستند تسهیلات را به‌صورت مستقیم و با مدت بازپرداخت بیش از یک سال از بانک‌ها دریافت کنند و نیازی به چند‌ماه پیگیری برای اخذ مصوبه شورای پول و اعتبار نیز نبود. وی افزود: البته در این خصوص نیز مشکل ذی‌نفع واحد و محدودیت سقف اعتبار تسهیلات برای خودرو‌سازان وجود دارد و شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند تسهیلاتی را در سال‌جاری دریافت کنند. علاوه بر آن در سال حمایت از تولید ملی برخی بانک‌ها سقف اعتباری تسهیلات خودرو‌سازان را کاهش نیز داده‌اند.

نعمت‌بخش تصریح کرد: ایران‌خودرو و سایپا از دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی شورای پول و اعتبار انصراف داده و مطالب منتشرشده درخصوص دریافت 250میلیارد تومان از این تسهیلات توسط شرکت سایپا درست نیست.

کد خبر 185169
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز