معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان انتخاب شد.

سلامت

براساس حکمی که عبدالرضا شیخ‌الاسلام، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر کرده است، از این پس عبدالله عمادی علاوه بر اینکه معاون وزیر تعاون است سرپرستی سازمان بیمه سلامت ایرانیان را نیز برعهده خواهد داشت.تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان یکی از تکالیفی است که براساس برنامه پنجم توسعه برعهده دولت است، بر این اساس با ادغام بخش بیمه پایه تمامی صندوق‌های بیمه‌ای کشور این سازمان تشکیل شده و مسئولیت تعریف یک بسته واحد بیمه پایه درمان را بر عهده خواهد داشت.

چنانچه این بسته مشترک برای تمام صندوق‌های بیمه‌ای تعریف شود این صندوق‌ها موظفند که خدمات یکسانی را به بیمه‌شدگانشان ارائه دهند. در ماده 10قانون بیمه همگانی نیز در توضیح خدمات بیمه پایه آمده است: حداقل شمول و سطح خدمات پزشکی و دارو، شامل خدمات پزشکی اورژانس، عمومی و تخصصی (سرپایی و بستری) که انجام و ارائه آن در نظام بیمه خدمات درمانی به‌عهده سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرد.

این خدمات بسته به نیازهای مردم کشور و توانایی مالی در پرداخت هزینه درمان از یک‌سو و از سوی دیگر براساس سرانه درمانی که دولت همه ساله برای هر فرد درنظر می‌گیرد بستگی دارد. نخستین گام تشکیل این سازمان این است که صندوق بیمه خدمات درمانی را به‌عنوان مرجع و پایه درنظر گرفته و سپس بخش‌های دیگر بیمه‌ای درمان را به این سازمان جدید متصل کند.سازمان بیمه سلامت براساس برنامه پنجم توسعه می‌بایست تا پایان سال 90 تشکیل می‌شد که با تأخیر شش‌ماهه قرار است از هفته آینده کارش را رسما آغاز کند.

کد خبر 185159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز