همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان و جزئیات تکمیل ظرفیت آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری سال 91 را اعلام کرد.

آزمون

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، از آغاز مهلت انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در 24 مهر ماه خبر داد و اظهار کرد: اطلاعیه نحوه انتخاب رشته و شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت در 24 مهر اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به پذیرش 89 هزار و 256 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد91، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 18 تا 20 شهریور در دانشگاه‌های پذیرفته شده انجام شد و بنابراین ظرفیت مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد پس از بررسی‌ها اعلام می‌شود.

آغاز تکمیل ظرفیت کنکور از اول آبان

دکتر توکلی در رابطه با تکمیل ظرفیت کنکور ، با اشاره به پذیرش 588 هزار و 866 داوطلب در رشته‌های متمرکز کنکور 91، گفت: انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از اول آبان ماه آغاز می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: ‌همچنین نتایج چندبرابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز کنکور نیز نیمه اول مهر ماه اعلام می‌شود.

انتشار کارنامه دکتری در 17 مهر

توکلی همچنین با اشاره به آغاز مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 91 از 17 مهر، گفت:‌ کارنامه داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هریک از کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان در تاریخ 17 مهر قابل دسترسی خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به کنترل های متعدد و بررسی های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ با این حال داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت درصورتی که منحصراً درباره کدرشته‌های معرفی شده برای مصاحبه و سایر مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا 15 آبان از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند.

کد خبر 185123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز