رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس عملکرد وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت در بروز گرانی های اخیر را پررنگ دانست.علیرضا پورمختار افزود: امر مدیریتی این دو وزارتخانه با تلقی حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارائه بعضی آمارهای غلط موجب تشدید بیشتر گرانی‌ها شده است.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس درخصوص ارائه آمارهای اشتباه از سوی وزارتخانه‌ها، توضیح داد: آماری از تولید گوشت قرمز یا مرغ از سوی وزارتخانه‌ها اعلام شده که طبق این آمار تولیدات به اندازه کفایت هستند درحالی‌که به‌دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها، تولیدکنندگان داخلی کار خود را تعطیل کرده‌اند و وزارتخانه‌ها از این موضوع اطلاع نداشته اند.

از طرفی طبق دستور وزیر جهادکشاورزی واردات مواد پروتئینی ممنوع اعلام می‌شود که به زعم خود شان اقدامی حمایتی است.پورمختار تأکید کرد: بروز چنین مشکلاتی، به بحث مدیریتی و نظام ارتباط‌گیری سامانه تولید و تولیدکنندگان در وزارتخانه مربوط می‌شود. وی همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از علل اصلی گرانی‌ها، انحصار در واردات شامل واردات مواد پروتئینی و مورد نیاز مردم و همچنین واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی است که با انحصار آنها، توزیع آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

کد خبر 185042
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز