سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان روز سه شنبه در قاهره با محمد مرسی رییس جمهور مصر دیدار و گفت وگو کردند.

صالحی با مرسی دیدار کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، صالحی و مرسی درباره روابط دو جانیه ، مسایل منطقه ای از جمله سوریه و موضوعات بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امورخارجه ایران روز گذشته برای شرکت در نشست قاهره و دیدار و گفت وگو با مقامات مصری به این کشور سفر کرده است.

نشست قاهره برای سوریه بر اساس پیشنهاد محمد مرسی رییس جمهوری مصر برگزار شد که طرح این نشست در جریان اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در مکه مطرح که مرسی خواستار برگزاری نشست چهارجانبه ایران، مصر، ترکیه و عربستان سعودی به عنوان چهار قدرت مهم درباره تحولات منطقه از جمله سوریه شده بود .

بر این اساس ، نشست چهارجانبه قاهره در سطح کارشناسان ارشد با حضور حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران، شوقی اسماعیل معاون وزیر خارجه مصر، ناصر البریج معاون وزارت امور خارجه عربستان و عمر اوهون سفیر سابق ترکیه در دمشق، برگزار شد.

قاهره پس از برگزاری نشست کارشناسان ارشد پیشنهاد کرد دور دوم گفت و گوها در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود که جمهوری اسلامی ایران آن را گام مثبتی در جهت پیشبرد نقاط مشترک حل بحران سوریه توصیف کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده است ونزوئلا به عنوان عضو تروئیکای جنبش عدم تعهد و عراق به عنوان رییس دوره ای اتحادیه عرب به کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه بپیوندند چرا که اضافه شدن برخی طرف های موثر و ظرفیت های جدید به این نشست می تواند ابتکار مرسی را با موفقیت همراه سازد.

وزیرخارجه کشورمان در جریان سفر خود به قاهره روز سه شنبه با وزیر امور خارجه مصر نیز دیدار و گفت و گو کرد و از مسجد راس الحسین (ع) بازدید و به مقام شامخ سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ادای احترام کرده است.

کد خبر 185003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز