سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

اهر: اگرچه سازمان هواشناسی کشور آسمانی صاف را برای امروز و آسمانی نیمه‌ابری را برای فردای استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی می‌کند اما حال و هوای این استان و مناطق زلزله‌زده‌اش نشان می‌دهد که سرما در راه است و احتمالا حتی برف خیلی زود نه روی پشت‌‌بام خانه اهالی هریس و اهر بلکه روی چادرهای برپا شده‌شان می‌نشیند.

اهر- زلزله

 نماینده مردم هریس در مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را تأیید کرد‌ و گفت: بارش نخستین برف‌ها در برخی روستاهای اهر و سرمای بسیار در این مناطق آغاز شده است. عباس فلاحی ‌به مهر گفت: مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود درخصوص عملیات احداث مسکن‌های مردم زلزله زده را با اقلیم منطقه ارسباران وفق دهند.

وی اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی از همان ساعات اولیه وقوع زلزله توسط دولت و نیروهای مردمی صورت گرفته ولی کمبودهایی احساس می‌شود. وی در ادامه ابراز داشت: از 305روستای اهر، تعداد 200روستا در حدی تخریب شده که مردم تا‌کنون به منازل خود نرفته‌اند و با وجود سرمای شدید در چادرها به‌سر می‌برند. وی افزود: اقدامات ساخت منازل باید سریع‌تر و جدی انجام شود چون فصل سرما شروع شده و در بعضی روستاهای اهر نخستین برف‌های زمستانی مشاهده شده است. فلاحی یادآور شد: باید فکری اساسی به حال دام و احشام مردم زلزله زده بکنیم .

کد خبر 184931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز