همشهری آنلاین: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از آماده شدن و ارسال نامه ایران در اعتراض به اقدام اهانت بار امریکا در ساخت و انتشار فیلم ضد اسلامی خبر داد.

ban-ki moon

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر علی اکبر صالحی، در حاشیه امضای تفاهم نامه چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در مورد این اقدام نامه ای برای آقای بان کی مون نوشته ام که روز دوشنبه ارسال خواهد شد.

وی افزود: با سازمان همکاری اسلامی در تماس هستیم، البته این سازمان به سهم خودش اقدام کرده ولی قرار است تماسی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای تاکید بر این امر داشته باشم.

آقای صالحی تصریح کرد: یکی از مصوبات سازمان همکاری اسلامی بحث مبارزه با اسلام هراسی و همچنین مبارزه با نفی بی احترامی و بی حرمتی به ادیان الهی و آسمانی بوده است و در بیانیه جنبش عدم تعهد هم در تهران بحث اسلام هراسی و احترام به ادیان الهی در سندهای این جنبش که در تهران برگزار شد آمده است.

وی افزود:‌بر این اساس هم با تروئیکای عدم تعهد صحبتی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: سفیر ما در نیویورک در این زمینه جلسه ای داشته و رایزنی هایی هم انجام داده است، البته آقای احمدی ن‍ژاد هم در نیویورک نشستی با تروئیکا و مجموعه ای از کشورهای عدم تعهد خواهد داشت.

کد خبر 184865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز