دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران پس از بهره برداری از 90 واگن جدید مترو گفت: از مشکلات ارزی گرفته تا مشکلات بانک‌ها و تامین نشدن اعتبارات نمی‌تواند وقفه‌ای در مسیر پیشرفت و عدالتی که امروز در پایتخت شروع شده، ایجاد کند و اگر مشکلی هست مال ماست و قبول کردبم مسئولیت بپذیریم و اینجا هستیم که مشکلات را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف صبح روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۹۰ واگن جدید متروی تهران با بیان این مطلب افزود: مردم تهران مطمئن باشند فراز و نشیب های موجود وقفه‌ای در مسیر پیشرفت و عدالتی که امروز در تهران شروع شده ایجاد نمی‌کند و اگر مشکلی هست مال ماست.

وی ادامه داد: چنانچه چند ماه پیش دغدغه‌هایی برای ترخیص واگن‌های جدید از گمرک وجود داشت اما با این وجود مجبور شدیم صد در صد اعتبار واگن‌ها را از بودجه شهرداری تهران پرداخت کنیم و اجازه ندادیم واگن‌ها در گمرک متوقف بماند و امروز این سری از واگن‌ها وارد خطوط شدند و در تلاشیم تا پایان سال به مرور تعداد دیگری از واگن‌ها و اتوبوس‌های دو کابین را هم وارد خطوط کنیم.

شهردار تهران افزود:اگر با عقلانیت و معنویت کاری را آغاز کنیم آن کار هرگز بر زمین نخواهد ماند و هیچ مشکلی نیست که تاب مقاومت در برابر عقلانیت را داشته باشد، چنانچه این موضوع را در دوران دفاع مقدس به خوبی لمس کردیم.

قالیباف ادامه داد: اگرچه سختی‌های زیادی در انجام کارهاست اما کار‌ها بر زمین نمی‌ماند به شرط آنکه عقلانیت و معنویت را از خود جدا نکنیم.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و شرایطی که در جامعه حاکم است ما با تمام توان ادامه کار‌ها و پروژه‌های سطح شهر را دنبال می‌کنیم ، گفت: چنانچه هیچ پروژه عمرانی از پروژه‌های چند صد میلیارد تومانی گرفته مانند بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آزادگان، دریاچه مصنوعی چیتگر و... تا پروژهای کوچک محلی مانند آسفالت معابر، پروژه‌های فرهنگی هیچیک متوقف نشده است و با جدیت در حال احداث و تکمیل هستند که امیدواریم با دعای مردم و معنویت و عقلانیت و تلاش تمام کسانی که در بدنه مدیریت شهری هستند بتوانیم کار‌ها را پیش ببریم.

مترو و دغدغه شهرداری

قالیباف با بیان اینکه مترو و هزینه‌های آن همواره از دغدغه‌های ما بوده، هست و ظاهرا خواهد بود، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی همچنان برای ما از الویت‌های اصلی است و برای استقبال از مهرماه اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته تا ضمن افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی بتوانیم خدمات رسانی مناسبی به دانش آموزان و دانشجویان داشته باشیم چنانچه همکاران من از ۴۵ روز قبل برای استقبال از مهر اقدامات گستردهای را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: شهرداری با عشق و علاقه موضوع بازگشایی مدارس و استقبال از مهرماه را دنبال می‌کند که اگرچه جزو وظایف سازمانی ما رسیدگی به برخی موضوعات نیست اما از رسیدگی به تجهیزات ورزشی گرفته تا تهیه محتوای فرهنگی و آموزشی را انجام دادیم و تا جایی که توانستیم از هیچ کاری فروگذاری نکردیم.

شهردار تهران با اشاره به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس گفت: از دوران دفاع مقدس آموختیم باید تمام کار‌ها با عقلانیت و معنویت پیش رود و شهدا جان خود را فدا کردند تا ما بمانیم و بتوانیم خوب زندگی کنیم که امید است در مسیرهای رشد و تعالی و اسلام بتوانیم حرکت کنیم.

کد خبر 184836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز