دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

تنوع کیف‌های مدرسه و نیز آسیب‌هایی که در اثر حمل کیف نامناسب به‌وجود می‌آید موجب شده تا والدین همواره هنگام خرید کیف برای فرزندانشان این دغدغه را داشته باشند که کدام کیف برای فرزندشان مناسب‌تر است.

مهم‌ترین ملاک در خرید یک کیف مناسب توجه به جنس آن است. جنس کیف باید به‌گونه‌ای باشد که در تماس با پشت و کمر تعریق نداشته باشد. بهتر است از کیف‌های چرمی و پارچه‌ای به جای کیف‌های نایلونی یا پلاستیکی استفاده شود. میزان حمل کتاب و وسایل تحریر باید متناسب با وزن کودک باشد و بهتر است که دانش‌آموزان در دوره دبستان بیش از دو کیلوگرم یا حداکثر سه کیلوگرم وزن را حمل نکنند.

بهترین نوع کیف برای دانش‌آموزان کوله پشتی است. حمل کوله‌پشتی موجب می‌شود که از وارد آمدن فشار به یک طرف بدن جلوگیری شود.

درمورد کیف‌های کوله‌پشتی باید این نکته را درنظر داشت که ارتفاع کوله پشتی به‌گونه‌ای باشد که روی مهره‌های پشتی قرار بگیرد و روی نشیمنگاه نباشد، در غیراین صورت باعث ایجاد فشار بیش از حد روی مهره‌های کمری خواهد شد. کیف‌های دستی و شانه‌ای به‌ترتیب بعد از کیف‌های کوله‌پشتی مناسب‌ترین کیف‌ها هستند اما باید به هنگام حمل هر 10یا 15دقیقه یک‌بار از دستی به‌دست دیگر و یا از شانه‌ای به شانه دیگر جابه‌جا شوند چون حمل یکطرفه کیف‌های دستی و یا شانه‌ای سبب کشیدگی تاندون‌های شانه خواهد شد.  پهن‌بودن بند کیف‌های شانه‌ای عامل مهمی در جلوگیری از درد ناحیه کتف و فشار عروق اعصاب شانه و کتف هنگام حمل آنهاست.

کد خبر 184787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز