مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: 90واگن جدید مترو آماده بهره‌برداری در خطوط متروی پایتخت شدند.

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اعلام این خبر گفت: همچنین تا پایان سال در مجموع 177واگن جدید به ناوگان مترو افزوده خواهد شد که از این تعداد در گام نخست 90واگن همزمان با آغاز مهرماه وارد شبکه مترو می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع 90واگن جدیدی که طی هفته جاری وارد شبکه مترو می‌شود، 70واگن یک طبقه برای خطوط داخلی (10قطار هفت واگنه) و 20واگن دوطبقه برای متروی تهران- کرج (خط 5) خواهد بود.وی تصریح کرد: هر قطار مترو در خطوط داخلی، روزانه ظرفیت جابه‌جایی حدود 25هزار مسافر را دارد و هر واگن دو طبقه نیز (در خط تهران- کرج) می‌تواند دو هزار مسافر را در روز جابه جا کند. بر این اساس با ورود 90واگن جدید به ناوگان، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در متروی تهران همزمان با آغاز مهرماه حدود 270هزار نفر افزایش خواهد یافت.

همچنین شاملو مدیرعامل شرکت واگن‌سازی‌ تهران در مورد ورود سری جدید واگن‌های مترو به شبکه خطوط گفت: قطعات و تجهیزات واگن‌های جدید که ماه‌ها در گمرک مانده بودند با مساعدت شهرداری تهران ترخیص شدند و با تلاش شبانه‌روزی حدود 700کارگر در کارخانه واگن‌سازی‌ توانستیم ظرف مدت 1.5‌ماه تعداد قابل‌توجهی از واگن‌ها را مونتاژ کنیم و مورد آماده‌سازی‌ قرار دهیم.

وی افزود: پس از ورود 90واگن جدید به شبکه مترو طی روزهای آتی، تلاش خواهیم کرد که هر‌ماه 15واگن جدید را آماده‌سازی‌ کنیم و به بهره‌برداری برسانیم که البته برای تحقق این مهم نیازمند تأمین بموقع اعتبارات برای تهیه قطعات داخلی و پرداخت هزینه‌های جاری هستیم. شاملو خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده برای ساخت و آماده‌سازی‌ هر واگن دوطبقه حدود یک میلیارد تومان و هر واگن خطوط داخلی حدود یک میلیارد و 200میلیون تومان است اما نوسانات نرخ ارز می‌تواند روی قیمت تمام‌شده هر واگن تأثیر‌گذار باشد.

کد خبر 184751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز