یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

کسانی که نسبت به حضور سعید مرتضوی در مسند مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی اعتراض دارند می‌توانند شکایت جدیدی را مطرح کنند.

درحالی‌که مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفته که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ سعید مرتضوی را لغو کرده‌اند، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس این دیوان با توجه به تغییر اساسنامه تأمین اجتماعی از سوی دولت و تبدیل آن از صندوق به سازمان و اینکه آیا این رأی مربوط به زمانی بود که تأمین اجتماعی «صندوق» بود، گفت: بله، همین‌گونه است. این موضوع بحث دیگری است که دولت مصوبه‌ای گذرانده و تأمین اجتماعی را از «صندوق» به «سازمان» تبدیل کرد و شرایط مربوط را تغییر داد.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم اگر کسانی به این موضوع و ادامه فعالیت مرتضوی در تأمین اجتماعی معترض باشند باید شکایت جدیدی را مطرح کنند زیرا موضوع جداگانه‌ای مطرح شده است. او توضیح داد: آن چیزی که ما در هیأت عمومی رسیدگی کردیم و ارسال شد، مربوط به مصوبه شورا و ابلاغ وزیر برای این فرد (سعیدمرتضوی) بود که هم مصوبه لغو شد و هم ابلاغ وزیر ابطال شد. اردیبهشت گذشته گروهی از نمایندگان مجلس نسبت به انتصاب سعید مرتضوی برای مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی شکایتی به دیوان عدالت اداری مطرح کردند و کارشناسان دیوان نیز با اعلام اینکه انتصاب مرتضوی خلاف قانون بوده رأی به برکناری‌اش دادند، اما دولت اساسنامه تأمین اجتماعی را تغییر داد و این نهاد را از صندوق به سازمان تبدیل کرد؛ به این ترتیب صندوق تأمین اجتماعی دیگر وجود خارجی نداشت.

کد خبر 184740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز