یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود اجرا شدن حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی که براساس آن «سعید مرتضوی» به ریاست این صندوق برگزیده شده بود، اما به دلیل تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی، «مرتضوی» هم‌چنان بر سمت خود باقی خواهد بود.

مرتضوی سعید

علی اکبر بختیاری، مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اجرای حکم دیوان عدالت اداری علیه سعید مرتضوی با بیان اینکه این حکم قطعا اجرا شده است، گفت: هیات امنای صندوق تامین اجتماعی تشکیل جلسه داده‌اند و مصوبه قبلی خود را لغو کرده‌اند. وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی نیز ابلاغ مربوط به تصدی سعید مرتضوی بر ریاست صندوق تامین اجتماعی را لغو کرده است.

بختیاری گفت: ابطال این مصوبه از سوی هیات امنای صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری اطلاع داده شده و بر این اساس حکم دیوان عدالت اداری اجرا شده است.

وی در مورد اینکه با توجه به تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی «مرتضوی» هم‌چنان بر سمت خود باقی است،‌ گفت: چیزی که ناظر بر حکم دیوان است ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی مبنی انتصاب «سعید مرتضوی» به سمت مدیر عاملی این صندوق است. ولی این بحث ناظر به موضوع دیگر است که دولت مصوبه‌ای را انجام داده و صندوق تامین اجتماعی را به سازمان تبدیل کرده است، ولی حکم دیوان در موضوعی که مورد رسیدگی قرار گرفته قطعا اجرا شده است.

 وی تاکید کرد: اگر بر اساس تغییر اساسنامه، موضوع جدیدی طرح شود، نیازمند رسیدگی مجدد خواهد بود و این موضوع ربطی به رسیدگی سابق هیات عمومی دیوان عدالت اداری ندارد.

 

کد خبر 184724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز