همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه طرح راه اندازی خطوط مشترک ویژه تاکسی و اتوبوس در تهران خبر داد و گفت: البته تا زمانی که مجوزهای لازم دریافت نشود، تاکسی‌ها حق ورود به هیچ یک از خطوط ویژه را ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد احمدی بافنده با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی مطالعاتی برای راه‌اندازی خطوط ویژه خودروهای پرسرنشین (HOV) اعم از تاکسی و شخصی انجام داد، اظهار کرد: طی جلسات مشترکی که در این ارتباط با شهردار تهران برگزار شد، شهردار پیشنهاد داد که در برخی نقاط شهر، ترکیبی از خطوط ویژه اتوبوس و تاکسی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه طبعا برای راه‌اندازی خطوط ترکیبی می‌توان از ظرفیت خطوط BRT استفاده کرد، افزود: البته اولویت اصلی خطوط BRT به تردد اتوبوس‌ها اختصاص دارد.

احمدی بافنده همچنین گفت: این طرح فعلا در دست مطالعه است و تا زمانی که مجوزهای لازم دریافت نشود، تاکسی‌ها حق ورود به هیچ یک از خطوط ویژه را ندارند.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح راه‌اندازی خطوط ویژه خودروهای پرسرنشین در بزرگراه همت نیز، همچنان در حال بررسی است و در صورت تصویب نهایی، اجرایی می‌شود.

 

کد خبر 184678
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز