شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: حداکثر مهلت مجاز برای برخورداری از معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا پایان 20 سالگی است.

سرباز سربازی

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار محمدرضا اکبر حلوایی در مورد سنوات مجاز تحصیل در مقطع متوسطه اظهارداشت: برابر قانون خدمت وظیفه عمومی حداکثر مهلت مجاز برای برخورداری از معافیت تحصیلی برای دانش‌آموزان تا پایان 20 سالگی آنان است، اما به منظور فراهم‌آوردن شرایط مناسب برای تحصیل مشمولانی که براساس قانون قبل برای خود برنامه‌ریزی کرده بودند، تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده مشمولانی که درمهرماه سال 91 در پایه‌های دوم متوسطه و بالاتر به تحصیل اشتغال است، متناسب با رشته‌های تحصیلی، برای رشته‌های کار و دانش و فنی - حرفه‌ای حداکثر تا پایان 22 سالگی و برای رشته‌های نظری که دارای دوره پیش‌دانشگاهی هستند حداکثر تا پایان 24 سالگی می‌توانند به تحصیل ادامه دهند.

حلوایی درباره مشمولانی که از مهرماه سال 91 در پایه اول متوسطه به تحصیل اشتغال می‌یابند نیز گفت: اینگونه مشمولان حداکثر تا پایان 20سالگی مجاز به تحصیل هستند و پس از آن، در مهلت یکساله معرفی خود به وظیفه عمومی قرار می‌گیرند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: به منظور مساعدت برای فراغت از تحصیل مشمولان دانش‌آموز، برابر هماهنگی بعمل آمده با وزارت آموزش و پرورش، مشمولانی که در زمان‌های تعیین‌شده موفق به فراغت از تحصیل نشده‌‌اند می‌توانند در مهلت یکساله معرفی خود به وظیفه عمومی، بدون بهره‌مندی از معافیت تحصیلی به تحصیل ادامه دهند.

کد خبر 184589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز