مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: صبح امروز دستگاه حفار مکانیزه مترو در خط سه به میدان منیریه در قلب تهران رسید‌.

هابیل درویش با بیان این مطلب اظهار کرد: خط سه مترو به طول 35کیلومتر‌، طولانی‌ترین خط مترو در خاورمیانه است که با 28ایستگاه از بزرگراه آزادگان در جنوب‌غربی تهران آغاز می‌شود و با گذر از مسیر اصیل و قدیمی شهر‌، شامل میدان راه‌آهن‌، خیابان ولیعصر‌، خیابان مولوی‌، میدان منیریه‌، چهارراه امیراکرم‌، چهارراه ولیعصر‌، میدان ولیعصر‌، سه راه فاطمی‌، خیابان شهید بهشتی‌، از طریق بزرگراه شهید صیاد شیرازی به خیابان مغان‌، میدان نوبنیاد‌، اقدسیه‌، ازگل و شهرک قائم در منتهی الیه شمال‌شرقی تهران می‌رسد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خط سه مترو انتظار می‌رود میزان مسافران متروی تهران به شش میلیون نفر در روز افزایش یابد، گفت: تا کمتر از یک‌ماه دیگر فاز نخست این خط، حدفاصل چهارراه ولیعصر تا ایستگاه شهید بهشتی در کنار مصلای تهران به بهره‌برداری می‌رسد‌. فاز دوم آن از بزرگراه آزادگان تا چهارراه ولیعصر نیز برای پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در سالی که مزین به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است‌، متروی تهران توانسته کار را طبق برنامه پیش ببرد و با استفاده از آخرین فناوری‌های مدرن روز ازجمله بهره‌گیری از مجهزترین دستگاه‌های مکانیزه حفار‌، خط سه را به مرحله بهره‌برداری نزدیک کند. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در تهران اکنون 128کیلومتر از خطوط مترو با بیش از 79ایستگاه در حال بهره‌برداری است.

کد خبر 184492
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز