پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلال ذکایی ضمن تایید پایان مهلت ثبت نام گفت: بی‌‏شک ناشرانی که به هر دلیل نتوانسته‌‏اند ثبت‌‏نام کنند، نمی‌‏توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین «جلال ذکایی»معاون هماهنگی و ارتباطات نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران, در گفت و گو با ایلنا با اعلام این خبر و اشاره به نشست اخیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه گفت: در شورای سیاست‌‏گذاری نمایشگاه مسائلی چون آیین‌‏نامه تخلفات شهری و محیطی نمایشگاه و برخی مشکلات موجود بررسی شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص اقدام برخی از ناشرانی که در اعتراض به دوپاره شدن نمایشگاه ثبت‌‏نام نکرده‌‏اند تصمیمی گرفته شده یا خیر ؟ گفت: این موضوع ربطی به نشست ما نداشت و اصلاً موضوعی قابل طرحی در این نشست نبود.

ذکایی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از ناشران با مطرح کردن اینکه مصلی تهران فضا و امکانات برگزاری نمایشگاه کتاب بین‌‏المللی تهران را ندارد بهانه‌‏تراشی کردند و ثبت‌‏نام نکرده‌‏اند و این ناشی از بی‌‏اطلاعی این گروه از فضای مصلی تهران است.

معاون هماهنگی و ارتباطات نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران, در پایان یادآور شد: پس از اینکه معاونت اجرایی نمایشگاه فعالیت خود را به انجام رساندند در کنفرانس خبری با حضور محسن پرویز, رییس نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران ریزاطلاعات مربوط به نمایشگاه و تسهیلات رفاهی و امکاناتی که در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته خواهد شد, را به اطلاع خبرنگاران رسانه‌‏ها خواهند گذاشت.

خبر گزاری کتاب ایران نیز در اعلام خبری از این نشست گفت که ساعت 10 صبح روز 16 فروردین از برخی از اصحاب رسانه ها و نیز ناشران دعوت خواهد شد که به مصلی آمده و  امکانات این مکان را از نزدیک ببینند.

به گزارش همشهری آ‌نلاین سخن از امکانات مصلی درحالی مطرح می شود که شهرداری تهران و برخی از نمایندگان مجلس و نیز ناشران و 12 تشکل شناخته شده نشر به دوپاره شدن نمایشگاه معترضند و معتقدند که این دوپارگی به ترافیک شهر اضافه خواهد کرد و سبب می شود که کیفیت نمایشگاه در مقایسه با سالهای گذشته کاسته شود.

تاکنونن 1100 ناشر در نمایشگاه امسال ثبت نام کرده اند که به گزارش خبر گزاری مهر این تعداد 40 درصد کمتر از تعداد ناشرانی است که در نمایشگاه سال گذشته ثبت نام کرده بودند.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه بین‌‏المللی کتاب تهران 22 -12 اردیبهشت‌‏ماه برگزار می شود.

کد خبر 18447

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز