مسیر خط 3 مترو تهران کجاست؛ دستگاه حفاری مترو به منیریه رسید

مترو > خطوط- همشهری آنلاین:
مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: فردا (شنبه ۲۵ شهریور ماه) دستگاه حفار مکانیزه مترو در خط ۳ به میدان منیریه در قلب تهران می‌رسد‌.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، هابیل درویش با بیان این مطلب افزود: خط ۳ مترو به طول ۳۵ کیلومتر‌، بلند‌ترین خط مترو در خاورمیانه است که با ۲۸ ایستگاه از بزرگراه آزادگان در جنوب‌غربی تهران آغاز می‌شود و با گذر از مسیر اصیل و قدیمی شهر‌، شامل میدان راه‌آهن‌، خیابان ولی‌عصر‌، خیابان مولوی‌، میدان منیریه‌، چهارراه امیراکرم‌، چهارراه ولی‌عصر‌، میدان ولی‌عصر‌، سه راه فاطمی‌، خیابان شهید بهشتی‌، از طریق بزرگراه شهید صیاد شیرازی به خیابان مغان‌، میدان نوبنیاد‌، اقدسیه‌، ازگل و شهرک قائم در انتهای شمال‌شرقی آن می‌رسد. ‌

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خط سه مترو انتظار می‌رود میزان مسافران متروی تهران به ۶ میلیون نفر در روز افزایش یابد گفت: تا کمتر از یک ماه دیگر فاز اول این خط‌، حدفاصل چهارراه ولی‌عصر تا ایستگاه شهید بهشتی در کنار مصلای تهران به بهره‌برداری می‌رسد‌. فاز دوم آن از بزرگراه آزادگان تا چهارراه ولی‌عصر نیز برای پایان امسال برنامه‌ریزی شده است. ‌

وی تصریح کرد: در سالی که مزین به شعار تولید ملی و سرمایه ایرانی است‌، متروی تهران توانسته‌اند کار را طبق برنامه پیش ببرد و با استفاده از آخرین فن‌آوری‌های مدرن روز از جمله بهره‌گیری از مجهز‌ترین دستگاه‌های مکانیزه حفار‌، خط ۳ را به مرحله بهره‌برداری نزدیک کند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه اظهار داشت: در تهران اکنون ۱۲۸ کیلومتر از خطوط مترو با بیش از ۷۹ ایستگاه در حال بهره‌برداری است و حدود ۱۰۰ کیلومتر دیگر با سرعت در حال ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: این تعداد ایستگاه و خطوط ساخته شده و در دست ساخت‌، پروژه مترو تهران را به بزرگ‌ترین پروژه شهری در کشور تبدیل کرده و آثار زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و ترافیکی آن‌، ضرورت احداث هرچه سریع‌تر این پروژه را اجتناب‌ناپذیر ‌ساخته است. ‌

وی با اشاره به اینکه امروز ساخت مترو‌، صنعتی ۱۰۰ درصد بومی است‌ اظهار داشت: هم‌اکنون در زمینه طراحی و ساخت تونل و ایستگاه‌ها ۱۰۰ درصد از توان متخصصان داخلی استفاده می‌‍شود‌. اینک با توانمندی کسب شده‌، هیچ مانع و یا مشکل فنی و تکنیکی در توسعه خطوط مترو‌ وجود ندارد‌. تنها مشکل موجود در فرایند ساخت مترو‌، تأمین به موقع مالی این پروژه عظیم زیربنایی و ملی است‌.

جمعه 24 شهریور 1391 - 14:51:55
کد مطلب: 184448
نسخه چاپی
پربیننده ترین