سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فهرست فیلم‌های حاضر در هفدهمین جشنواره فیلم بوسان با آثاری از عباس کیارستمی و برنده‌ شیر طلای ونیز اعلام شد.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، برگزارکنندگان هفدهمین جشنواره فیلم بوسان که از روز چهارم اکتبر آغاز به کار خواهد کرد، فهرست فیلم‌های حاضر در این فستیوال را درحالی اعلام کرد که عباس کیارستمی با فیلم «مثل یک عاشق» در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا» حضور خواهد یافت.

«مثل یک عاشق» که یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره‌ کن امسال بود، داستان یک دانشجوی جامعه‌شناسی (رین تاکاناشی) را روایت می‌کند که هزینه‌ تحصیل خود را از طریق کار به عنوان محافظ شخصی تامین می‌کند و تاراشی اوکونو نیز نقش یک پروفسور میانسال را ایفا می‌کند.

جشنواره فیلم بوسان کار خود را به شکل رسمی از چهارم اکتبر با نمایش فیلم پلیسی «جنگ سرد» ساخته‌ «بیل لونگ» آغاز خواهد کرد و سیزدهم اکتبر با نمایش فیلم «تلویزیون» ساخته «مصطفی فاروکی» به کار خود پایان می‌دهد.

در جشنواره هفدهم بوسان مجموعا 304 فیلم از 75 کشور جهان نمایش خواهند یافت که از میان آنها 93 فیلم برای اولین‌بار نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند.

از دیگر سینماگران سرشناس در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا» می‌توان به «آپیچاتپونگ ویراستاکول»، برنده‌ نخل طلای کن و «بریلینیت مندوزا»، کارگردان سرشناس فیلیپینی اشاره کرد.

فیلم «پیتا» ساخته‌ «کیم کی دوک» که اوایل هفته جایزه شیر طلای جشنواره ونیز را کسب کرد نیز در میان فیلم‌های کره‌ای حاضر در این جشنواره دیده می‌شود.

هفدهمین جشنواره فیلم بوسان از چهارم تا سیزدهم اکتبر در مرکز سینمایی بوسان و همچنین سه سینمای دیگر در شهر «سنتوم» برگزار می‌شود.

 

کد خبر 184306

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز