همشهری آنلاین: یاکو لایاوا، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد و تسهیل کننده برگزاری کنفرانس منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای در سال 2012 که در رأس هیاتی به کشورمان سفر کرده است با محمد مهدی آخوندزاده، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد مهدی آخوندزاده

آخوندزاده در این دیدار با تشریح دستاوردهای دیپلماتیک و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران که برگرفته از سیاست مستقل کشورمان در سه دهه گذشته بوده است نظرات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت سلاح‌های هسته‌یی و نیز ضرورت ایجاد منطقه خاورمیانه و فراتر از آن جهانی عاری از سلاح هسته‌ای را مطرح و بر عزم راسخ کشورمان در مخالفت با سلاح‌های هسته‌یی و ضرورت تدوین کنوانسیون منع سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، یاکو لایاوا که معاون وزیر خارجه فنلاند در امور سیاسی نیز می‌باشد در این ملاقات با اشاره به اهمیت استراتژیک و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه، درخواست نمود تا کشورمان در این کنفرانس که قرار است در ماه دسامبر سال جاری در هلسینکی برگزار شود، شرکت کند.

وی افزود که بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در سال 2010 این کنفرانس قرار است برای اولین بار برگزار شود.

 

کد خبر 184291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز