دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: «شوالیه تاریکی بر‌می‌خیزد» سومین فیلم مجموعه فیلم بتمنی کریستوفر نولان با یک موفقیت تازه روبرو شد و فروش بین‌المللی خود را به 600 میلیون دلار رساند.

فیلم خارجی

به گزارش فارس رسانه‌های گروهی سه هفته قبل خبر از موفقیت بین‌المللی 500 میلیون دلاری این فیلم دادند و می‌گویند فروش موفقیت‌آمیز آن همچنان ادامه دارد.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما دیروز اعلام کردند فروش کلی «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» در حدود 50 کشور جهان، به رقم 603 میلیون دلار رسیده است.

این فیلم تا به امروز در آمریکای شمالی هم 437 میلیون دلار فروش داشته و جمع این دو رقم، یک فروش یک میلیارد و چهل و یک میلیون دلاری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

تازه‌ترین فیلم بتمنی کریستوفر نولان هفته قبل در سطح بین‌المللی 13 میلیون دلار فروش کرد.

موفقیت بین‌المللی این فیلم باعث شگفتی اهل فن شده است.

کمپانی برادران وارنر که تهیه‌کننده فیلم است، نسبت به استقبال بالای تماشاگران غیر آمریکایی از «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» هیجان‌زده و شگفت‌زده است.

مسئولان این کمپانی می‌گویند فیلم‌های بتمنی آن‌ها معمولا در داخل آمریکا تماشاگران و طرفداران بیشتری دارند تا در دیگر کشورهای جهان.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما هم می‌گویند «شوالیه تاریکی بر‌می‌خیزد» یکی از دو فیلم سینمایی در بین 35 فیلم پر‌فروش جهان است که فروش بین‌المللی آن بیشتر از فروش داخل آمریکای آن بوده است.

فیلم اول محصول دهه هشتاد میلادی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بوده است.

33 فیلم دیگر در داخل آمریکا فروش بیشتری نسبت به بقیه کشورهای جهان داشته‌اند.

«شوالیه تاریکی بر‌می‌خیزد» دو هفته قبل در چین اکران عمومی شد و طی این مدت 42 میلیون دلار در این کشور آسیایی فروش کرده است.

این فیلم آخرین قسمت مجموعه فیلم ابرقهرمانانه و کمیک استریپی برادران وارنر است که کریستوفر نولان آن را کارگردانی کرده است.

این فیلمساز مدتی قبل اعلام کرد قسمت دیگری از این مجموعه فیلم را کارگردانی نخواهد کرد و این در حالی است که مسئولان کمپانی برادران وارنر از وی خواسته‌اند به همکاری خود در تولید قسمت‌های جدید این فیلم ابرقهرمانه ادامه دهد.

 

کد خبر 184192

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز