مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه از ورود 177 واگن مترو به ناوگان خبر داد و گفت:

این واگن‌ها با صرف‌ 110 میلیارد تومان تأمین و نزدیک به 50 درصد آن با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان داخلی ساخته و آماده شده است. هابیل درویش با بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد‌، 20 واگن دو طبقه برای خط پنج و 70 واگن یک ‌طبقه برای سایر خطوط‌‌، با شروع سال تحصیلی جدید‌، تا کمتر از دو هفته دیگر به ناوگان ریلی تهران می‌پیوندد‌. وی با بیان اینکه مابقی نیز، هر ماه 15 واگن تا پایان سال وارد خطوط مترو خواهد شد‌، گفت: تأمین چنین حجم بزرگی از واگن در شرایط کنونی تحریم‌، یک موفقیت بزرگ و مهم برای مسئولان شهری محسوب می‌شود‌.

درویش تصریح کرد: این واگن‌ها با صرف‌ 110 میلیارد تومان تأمین و نزدیک به 50 درصد آن با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های متخصصان داخلی ساخته و آماده شده است. مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با افزوده شدن واگن‌های تازه نفس و جدید به ناوگان مترو‌، شلوغی و ازدحام در قطارها که همواره مورد گلایه شهروندان بوده است‌، به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و گامی دیگر برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده در خطوط مترو برداشته می‌شود‌. وی تاکید کرد: هر قطار مترو ، شامل هشت واگن‌، دارای ظرفیت جابه‌جایی 25هزار مسافر در روز است ‌، بنابراین با اضافه شدن 177 واگن دیگر به هزار واگن موجود مترو‌، دست‌کم 570 هزار نفر در روز‌، از ظرفیت متروی تهران قابل استفاده می‌شود‌.

درویش تاکید کرد: در حال حاضر بخش مهمی از ظرفیت ایجاد شده به ویژه در خط چهار مترو، به علت کمبود واگن‌، استفاده نمی‌شود که با ورود واگن های جدید و کاهش سرفاصله حرکت قطارها این مشکل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد‌.

کد خبر 183949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز