همشهری آنلاین: براساس نتایج یک تحقیق که به تازگی انجام شده است، کودکانی که مهارت خواندن ضعیفی دارند می‌توانند با مصرف روزانه مکمل‌های اسیدهای چرب امگا 3 که درغذاهای دریایی و برخی جلبک‌ها یافت می‌شود، مهارت خواندن خود را تقویت کنند

مصرف روزانه امگا3 مهارت خواندن کودکان را تقویت می‌کند

به گزارش ایرنا، دانشمندان دانشگاه آکسفورد در این تحقیق به 362 کودک هفت تا 9 ساله برای 16 هفته روزی 600 میلی گرم قرص اسید چرب امگا 3 دادند.

دانشمندان متوجه شدند کودکانی که مهارت خواندن آنها از حد عادی پایین‌تر بود سه هفته پس از مصرف مکمل امگا3 مهارت خواندن‌شان نسبت به کودکانی که دارونما مصرف می‌کردند، تقویت شد.

دکتر ˈآلکس ریچاردسونˈ محققی که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه مکمل‌های امگا 3 عملکرد خواندن کودکانی که مهارت خواندن‌شان از حد عادی پایین تر است‌ را تقویت می‌کند و به این کودکان کمک می‌کند که مهارت خواندن خود را به پای هم سن و سالان‌شان برسانند.

پل مونت گومری، استاد مداخله روانی در مرکز مداخله مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد گفت: مطالعات قبلی نشان داده بود که مصرف روزانه امگا3 به کودکان مبتلا به وضعیت‌هایی مانند اختلال هماهنگی رشد و نارساخوانی کمک می‌کند اما این نخستین مطالعه‌ای است که این نتایج مثبت را در کودکان مدرسه‌ای نشان داده است.

کد خبر 183899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز