همشهری آنلاین: به گفته رئیس مرکز جذب وزارت علوم، لیبرال یا سکولار بودن در روند جذب هیأت علمی نمی‌گنجد و تعداد افرادی که به خاطر سکولار بودن از روند جذب کنار گذاشته می شوند به یک یا دو درصد هم نمی‌رسد.

محمدرضا مردانی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد جذب هیأت علمی، شخص متقاضی جذب باید معتقد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد و چارچوب‌ها و باورهای اسلامی نظام را قبول داشته باشد.

وی ادامه داد: در روند جذب استاد، اعتقاد و التزام عملی برای هیأت جذب باید احراز شود در غیراینصورت هیأت‌های جذب مکلف هستند افراد را جذب نکنند.

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم توضیح داد: فردی که قصد دارد عضو هیأت علمی شود باید دارای شرایط ذکر شده باشد و سکولار یا لیبرال بودن در این چارچوب نمی گنجد.

به گفته مردانی در روند متمرکز جذب هیأت علمی 17 شاخص برای صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی و 17 شاخص هم برای ارزیابی توانمندی علمی متقاضیان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد که متقاضیان جذب در هر مرحله برای جذب در زمینه صلاحیتهای اخلاقی و اعتقادی مورد سنجش قرار می گیرند و اگر کسی شرایط را نداشته باشد از مسیر فعالیت کنار می رود.

این مقام مسئول در وزارت علوم خاطرنشان کرد: درصد افرادی که کنار گذاشته می شوند بسیار محدود است و حتی به یک یا دو هم درصد نمی رسد.

به گزارش مهر، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفته گذشته با حضور در آیین اختتامیه اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی بر عهده اساتید دانشگاه است، گفت: انقلابی گری باید توسط اساتید به ارزش تبدیل شود بنابراین استادان سکولار و کسانی که برای آرمانهای انقلاب ارزشی قائل نمی شوند در دانشگاه جایگاهی ندارند.

وی همچنین تصریح کرد که یک استاد باید گفتمان انقلاب و مبانی اسلام را با افتخار در دانشگاه ترویج کند نه اینکه با شرمندگی از آنها نام ببرد، بنابراین اساتیدی که برای مبانی انقلاب ارزش قائل نیستند در دانشگاههای نظام اسلامی جایگاهی ندارند زیرا نمی توانند از مبانی انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

کد خبر 183845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز