چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محقق دانمارکی برگزیده گروه «آندرولوژی» سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان، موفق به شناسایی سرطان درجای بیضه مردان نابارور با آنالیز خودکار تصاویر سلول‌های خارج شده همراه با اسپرم شد

تشخیص زودهنگام سرطان بیضه

به گزارش ایسنا، دکتر کریستین آلمستروف، محقق ارشد آندرولوژی مولکولی دانشگاه کپنهاگ اظهار کرد: معمولا سرطان بیضه پس از ظهور یک تومور آشکار مشخص می‌‌شود. تومور به جز در موارد خیلی نادر، به دنبال یک مرحله بدون نشانه و پیش تهاجمی به نام "کارسینومای درجای بیضه" (CIS) شکل می‌گیرد.

وی افزود: سلول‌های "کارسینومای درجا" در لوله‌های اسپرم ساز قرار دارند اما در انزال مردان هم توسط مارکرهای ویژه قابل جست‌وجو و بررسی هستند.

به گفته این محقق، در این طرح از یک روش غیر تهاجمی جدید بهره گرفته شده که با ایمونوسیتوشیمی خودکار و آنالیز تصویر پیشرفته همراه است.

این محقق برگزیده گروه آندرولوژی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان با بیان این که این آزمایش برای مردان نابارور و سایر بیمارانی که در معرض خطر بالای سرطان تومور هستند کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این روش جدید، شناسایی سرطان بیضه با دقت بالا در مرحله درجا امکان پذیر بوده و در عین حال پاسخ منفی وجود سرطان در جای بیضه را به صورت کامل رد نمی‌کند.

تشخیص زودهنگام سرطان بیضه

آلمستروف در پایان در خصوص روش انجام این آزمایش، گفت:‌ در این طرح یک چارچوب با توان تشخیص بالا شامل ایمونوسیتوشیمی خودکار، اسکن میکروسکوپی و آنالیز تصویری پیشرفته اجازه تشخیص خودکار و درجه‌بندی هدف‌های مشابه (CIS) یا همان سلول کارسینومای درجا در نمونه اسپرم را فراهم می‌کند و در این آزمایش هزار و 175 نمونه اسپرم از 765 مرد نابارور با استفاده از چارچوب مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 183642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز