چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنری کاویل بازیگر جوان سینما که نقش سوپرمن را در نسخه جدید فیلم «مرد آهنین» بازی می‌کند، می‌گوید این فیلم حال و‌ هوایی واقع‌گرایانه و رئالیستی دارد.

به گزارش فارس، فیلم کمیک استریپی «مرد آهنین» که به احیای مجموعه فیلم‌ قدیمی «سوپرمن» می‌پردازد، توسط زک اشنایدر کارگردانی شده است.

تحلیل‌گران سینمایی از این فیلم به عنوان یکی از پرسروصداترین و جنجالی‌ترین محصولات صنعت سینمای آمریکا در سال 2013 اسم می‌برند.

در این فیلم هنری کاویل لباس ابرقهرمان قدیمی قصه‌های کمیک استریپی یعنی سوپرمن را به تن می‌کند و نقاب او را به چهره خود می‌زند.

این بازیگر می‌گوید فیلمی که او بازی کرده، بیش از آن که حال و هوای فانتزی قصه‌های مصور کودکانه را داشته باشد، حال ‌و هوایی امروزی و رئالیستی دارد.

به گفته او کار خیلی خوبی که سازندگان فیلم کرده‌اند، این است که آن را از فضا و حال و هوایی قدیمی و کلاسیک درآورده‌اند و نگاهی مدرن به این قصه دارند.

وی همچنین تاکید می‌کند که سازندگان «مرد آهنین» تمام تلاش خود را به کار بردند تا این فیلم از حالت فانتزی و اکشن دور باشد.

منتقدان سینمایی با توجه به اظهارات هنری کاویل، پیش‌بینی می‌کنند «مرد‌ آهنین» بیشتر شبیه مجموعه فیلم بتمنی کریستوفر نولان باشد تا «مرد عنکبوتی».

کریستوفر نولان هم سه قسمت فیلم بتمنی خود را با حال و هوایی تیره و تلخ و واقع‌گرایانه ساخت و با این کار، فیلم‌های ابرقهرمانانه و کمیک استریپی را وارد مرحله تازه‌ای کرد.

قصه فیلم «مرد آهنین» نگاه دوباره‌ای به سوپرمن و ماجراجویی‌های او دارد.

یک نوزاد که از فضا به زمین فرستاده شده، در بزرگسالی قدرت‌های خارق‌العاده‌ای کسب می‌کند و لقب مرد آهنین را می‌گیرد.

هنری کاویل در نقش سوپرمن یا مرد آهنین، روزنامه‌نگاری بی دست و پا به نام کلارک کنت است که در مواقع خطر، تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود.

راسل کرو در این فیلم در نقش کاراکتر خبیث قصه بازی کرده و کوین کاستنر، دایان لین و لاورنس فیشبرن هم در آن بازی دارند.

اولین قسمت «سوپرمن» اواسط دهه هشتاد میلادی ساخته شد و در هه هشتاد و سه قسمت دیگر آن را با بازی کریستوفر ریو ساخته شد.

 

کد خبر 183594

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز