مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا با سرمایه گذاری 100 هزار دلاری برای ساخت یک طرح هواپیمایی فراصوت توسط محققان دانشگاه میامی موافقت کرد که قابلیت چرخش 90 درجه‌ای دارد و به شکل ستاره‌ای چهارگوش است

نسل جدید جت‌های مسافربری

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هوایی آمریکا با اختصاص بودجه سنگین برای توسعه بیشتر نسل جدید از هواپیماهای فراصوت موافقت کرده است تا ایده سفر با نسل جدید جت‌های مسافربری پیشرفته تحقق یابد.

این هواپیما به نوعی ساخته می‌شود که از روی زمین بلند می‌شود و پس از آن زمانی که وارد سطوح اتمسفر فراصوت شد، قسمت کناری خود را فعال می‌کند و هواپیما چرخش 90 درجه‌ای کرده تا به پرواز خود در بالاترین بخش‌های سطوح فضایی ادامه دهد. به این ترتیب بال‌های بلند به دم و سر هواپیما تبدیل می‌شوند.

این هواپیما شبیه یک ستاره چهارگوش است که دو سمت آن بیرون آمده و دو سمت آن کوتاه‌تر است.

وقتی این هواپیما از زمین بلند می‌شود باید بال‌های بلندی در هر سمت داشته باشد که این امر موجب می‌شود هواپیما در طول کوتاه‌تر و در عرض بلندتر باشد.

نسل جدید جت‌های مسافربری

به همین دلیل هواپیماهای عادی تجاری دارای چنین بال‌های بزرگی هستند، چرا که آنها باید از طول بال برای بازگشت به زمین هم استفاده کنند.

اما از سوی دیگر این بال‌های بلند برای زمانی که هواپیما به سرعت فراصوت می‌رسد یک مانع محسوب می‌شود، در نتیجه وقتی که هواپیما به اتمسفر فراصوت می‌رسد چرخش 90 درجه‌ای خواهد داشت تا بلندتر و باریک‌تر از زمان پرواز بشود.

این فناوری توسط دکتر جچنگ ژا استاد دانشگاه میامی ارائه شده است.

کد خبر 183448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز