کرمانشاه: هرچه به روزهای پایانی سال و سررسید وعده بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی از جمله مسکن مهر نزدیک می‌شویم، بیشتر با مشکلات سر راه اجرای این پروژه‌ها برخورد می‌کنیم .

مسکن مهر

 در سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمانشاه که چندی پیش روی داد، احمدی‌نژاد رسما از تحویل ۱۵۸۷۰ واحد مسکن مهر در این استان به متقاضیان خبر داد ولی آنچه از شواهد امر بر می‌آید این مهم به این وسعت و کیفیت برآورده نشده است. به گزارش ایلنا این در حالی است که مشکل اجاره‌نشینی و تأمین مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم کشور و به‌ویژه کرمانشاه تبدیل شده است. افزایش سرسام‌آور و ۱۰۰درصدی اجاره‌بها در شهر کرمانشاه بسیاری از مستأجران را کلافه کرده است. از این باب بود که بسیاری از همین مستأجران برای رهایی از اجاره‌نشینی به طرح مسکن مهر دلخوش کردند ولی از آینده مبهم آن بی‌خبر بودند. حال که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر، به هر نحو ممکن میزان سهم آورده خود را تأمین کرده‌اند، هنوز از زمان تحویل واحدهای خود بی‌خبرند و هیچ‌یک از مسئولان تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای به این متقاضیان نداده‌اند.

تعطیلی برخی از پروژه‌ها

با وجود تمام تلاش برخی از متولیان مسکن مهر در کرمانشاه، امروز شاهد تعطیل شدن برخی از پروژه‌های مسکن مهر در این استان هستیم که به‌دلیل عدم‌تزریق اعتبار لازم به این معضل دچار شده‌اند. پروژه ایثار کرمانشاه یکی از این پروژه‌هاست که برخلاف پیشرفت قابل‌قبول در روزهای اول، امروز عملا به تعطیلی کشیده شده است. یکی از مسئولان مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه در این‌باره می‌گوید: دلیل اصلی تعطیلی این پروژه رعایت نشدن برخی از استانداردها توسط سازندگان و عوامل اجرایی این پروژه است.

وی می‌افزاید: متأسفانه این دوستان کیفیت را فدای سرعت کرده‌اند. این مقام مسئول می‌گوید: در آزمایش‌های کیفیت صورت گرفته در این پروژه متأسفانه برخی مشکلات نمایان شد که تخریب برخی از سقف‌ها، تعویض درهای کارگذاشته شده و... ازجمله این موارد بود. وی با اشاره به اینکه به تخلف این افراد رسیدگی خواهد شد، می‌گوید: خوشبختانه ما مستندانی اعم از فیلم و عکس در این‌باره تهیه کرده‌ایم که گویای این حقایق است.

اما یکی از مهندسان شاغل در این پروژه با رد تمامی گفته‌های این مقام مسئول دال بر پایین بودن کیفیت این پروژه می‌گوید: متأسفانه هیچ‌یک از این مسئولان به این پروژه سرکشی نداشته‌اند، حالا چگونه می‌گویند که کیفیت ندارد و فلان قسمت این پروژه مشکل دارد. وی اضافه می‌کند: تنها مشکل ما تأمین اعتبار برای اتمام کار است و درصورت تأمین اعتبار در سریع‌ترین زمان ممکن این پروژه را تحویل مردم خواهیم داد.

با این حال به‌نظر می‌رسد که متقاضیان مسکن مهر، بین این کشمکش، دچار بسیاری از مشکلات شده‌اند و نیاز به همراهی و همکاری مدیران ارشد دارند. یکی از متقاضیان مسکن مهر ایثار در این خصوص می‌گوید: خدا می‌داند که برای تأمین سهم آورده چه سختی‌هایی کشیده‌ایم و الان کسی به ما پاسخگو نیست و نمی‌دانیم که باید برای رسیدن به حقوقمان به چه مسئولی مراجعه کنیم. وی با اشاره به اینکه اجاره‌های سال‌جاری کمر بسیاری از مستأجران را شکسته است، می‌افزاید: امسال اجاره بها دو برابر شده و امید داشتیم که در تابستان امسال، واحدهای خود را تحویل بگیریم ولی اینطور‌ احساس می‌شود که تا سال دیگر خبری از تحویل مسکن مهر نیست.

اقساط سنگین بانکی

بسیاری از متقاضیان مسکن مهر به امید اقساط پایین‌‌ اقدام به ثبت‌نام در این طرح کردند، ولی‌ برخی از مسئولین به صورت غیر مستقیم بیان می‌کنندکه اقساط ماهانه این واحدها، بیش از ۲۰۰هزار تومان است که بی‌شک پرداخت این میزان قسط برای تمامی متقاضیان مسکن مهر امری سخت است و شاید غیرممکن باشد.

حسینی یکی از متقاضیان مسکن مهر که کارگر ساختمانی است، می‌گوید: درآمد ماهانه بنده هرگز به 500هزار تومان در‌ماه نمی‌رسد و اگر قرار باشد که نصفی از درآمد و حقوق خود را برای پرداخت اقساط ماهانه مسکن مهر لحاظ کنم، به‌نظر شما چگونه باید زندگی کنم؟! وی ادامه می‌دهد: مسئولان روزهای اول از اقساط زیر ۱۰۰هزار تومان خبر دادند ولی امروز می‌بینیم که این‌چنین نیست. این متقاضی مسکن مهر می‌گوید: یکی دیگر از نگرانی‌های ما این است که نمی‌‌دانیم چه زمانی باید واحدهای مسکن خود را تحویل بگیریم، بعضی می‌گویند سه‌ماه دیگر و برخی دیگر از تحویل این واحدها در سال ۹۲ خبر می‌دهند.

حسینی تأکید می‌کند: از استاندار محترم کرمانشاه که دلسوزانه برای مردم این استان تلاش دارند، تقاضا داریم که چاره‌ای برای سامان‌دادن به بحث مسکن مهر در کرمانشاه داشته باشند. به هر حال‌ آنگونه که از شواهد امر پیداست بحث مسکن مهر در استان کرمانشاه به کلاف سردرگمی تبدیل شده است که برای باز کردن آن به همت و تلاش شبانه روزی مسئولان نیاز‌ است.

کد خبر 183399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز