همشهری آنلاین: زمانی که استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان سال گذشته از دنیا رفت، تونی سیونگ مهندس نرم‌افزاری در اپل ایمیلی به گروهی بودایی در تایلند ارسال کرد تا دریابد اکنون که جابز دیگر در این دنیا نیست، چه اتفاقی برای رئیس قدیمی‌اش خواهد افتاد.

وی پاسخ خود را به تازگی دریافت کرده است. این گروه بودایی در پاسخ به سوال این مهندس شرکت اپل نوشته‌اند که استیو جابز در شکل جنگاوری فیلسوف و آسمانی در کاخی مرموز و شیشه‌ای که بر فراز دفتر کار سابقش در کوپرتینوی کالیفرنیا شناور است، تجلی یافته یا به تناسخ رسیده است.

مرگ جابز ، در اکتبر سال گذشته موجی از اندوه به وجود آورد و از شانگهای گرفته تا سیدنی و نیویورک،‌ دوست‌دارانش به منظور گرامی‌داشت یاد وی و اعلام اندوه از مرگش دور هم جمع شده و شمع روشن کردند. تعدادی از دوست‌داران جابز در مراسمی مذهبی در مالزی در جزیره‌ای استوایی گرد هم آمدند و هر یک به سیبی که در دست داشتند گازی زده و سپس برای سریع‌تر شدن روند تناسخ وی سیب‌ها را به درون دریا پرتاب کردند.

اکنون نیز راهبی بودایی تایلندی به نام "پیرا چایبول داماجایو"، سرپرست روحانی معبد "وات پرا داماکایا" در شمال بانکوک در حدود یکسال پس از درگذشت استیو جابز این جملات جالب توجه را اظهار کرده است.

به گفته وی، جابز پس از مرگش به قالب موجودی آسمانی که دانشی ویژه در اختیار دارد و برای هنر و دانش احترام قائل است وارد شده و در قصر شیشه ای معلقی بر فراز کوپرتینو زندگی می کند. این قصر از اشکال هندسی برخوردار بوده که تداعی‌گر فرم فروشگاههای اپل هستند. 20 خدمتکار نیز که به کارمندان نابغه فروشگاههای اپل شباهت دارند در خدمت او هستند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، پس از انتشار این اظهارات، انتقادات متعددی از سوی جامعه بین المللی و بسیاری از هواداران استیو جابز ارائه شد. به اعتقاد این افراد، راهب بودایی به دنبال تبلیغات و جمع آوری بودجه برای معبد خودش است.

کد خبر 183329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز