همشهری‌آنلاین: مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی گفت: ارتقای سطح کیفی بازی‌های رایانه‌ای با ترویج فرهنگ اسلامی در کشور باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

لپ‌تاپ

به گزارش ایسنا، بهروز مینایی با یادآوری اینکه در کشوهای غربی کاربران ساعتهای زیادی را به بازی‌های رایانه‌یی اختصاص می‌دهند، بیان کرد: کاربران آمریکایی روزانه 215 میلیون ساعت را صرف بازی‌های رایانه‌یی مختلف می‌کنند.

وی ادامه داد: 36 میلیون نفر از 82 میلیون نفر جمعیت کشور آلمان را کاربران بازی‌های رایانه‌یی به خود اختصاص می‌دهند و 66 درصد این افراد بین گروه سنی 10 تا 65 سال هستند که هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 600 میلیون یورو و 47 میلیون ساعت را صرف بازی‌های رایانه‌یی می‌کنند که آمار قابل توجهی است.

مینایی با یادآوری این که در کشور ایران با جمعیت 75میلیونی، حدود 46 میلیون نفر، بین 7 تا 40 درصد با صنعت گیم آشنا و حدود 54 درصد از این جمعیت از کاربران بازی‌های رایانه‌یی هستند، افزود: از بیش 20 میلیون گیمری که در کشور وجود دارد 60 درصد پسران و 40 درصد دختران یعنی 12میلیون پسر و 8 میلیون دختر هستند که از این تعداد 36 درصد روزانه 155 ساعت صرف بازی رایانه‌یی می‌کنند و به طور متوسط حدود 2 ساعت در روز به بازی رایانه‌یی اختصاص می‌یابد.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی به مشکلات پیش رو در بومی‌سازی بازی‌های رایانه‌یی اشاره کرد و گفت: نبود قانون کپی‌رایت در کشور و ورود بازی‌های خارجی با کیفیت بالا و قیمت پایین در بازار، بازی‌سازان ایرانی را مجبور کرده تا تولیدات خود را با قیمت پایین 2 تا 5 هزار تومان در اختیار مخاطب قرار دهند.

مینایی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی وظیفه نظارت و محتواسنجی بازی‌های رایانه‌یی خارجی را برعهده دارد، افزود: آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در زمینه بازی‌های رایانه‌یی و متناسب سازی تولیدات ارایه شده مطابق با گروه‌های سنی از دیگر وظایف این بنیاد به شمار می رود.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی به آسیب‌های بازی‌های خارجی اشاره کرد و گفت: خانواده در زمینه محورهای آسیب‌رسانی بازی‌های رایانه‌یی خارجی از قبیل استفاده از محورهای جنسی، ترویج فرهنگ مصرف مواد مخدر، خشونت و خونریزی آگاه‌سازی می‌شوند.

کد خبر 183249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز