همشهری‌آنلاین: قیمت کاغذ در یک سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است. تازه‌ترین بررسی‌ها از قیمت 83 هزار تومان برای هر بند کاغذ تحریر خبر می‌دهد.

کاغذ

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیر انتشارات تیمورزاده در گزارشی از وضعیت قیمت کاغذ جدولی از میزان افزایش قیمت‌ها از آذر ماه سال 1390 تا 12 شهریور سال 1391 ارائه کرده است که در زیر آمده است. 

جدول کاغذ

نمودار خطی این رشد هم در زیر ارائه شده است. جدول قیمت کاغذ

بر اساس این گزارش مدیر انتشارات تیمورزاده درباره وضعیت کنونی بازار کاغذ گفت: در طول سال‏‌های فعالیت انتشارات تیمورزاده صدها بار با کمبود نقدینگی مواجه شدیم اما با ثبات نسبی بازار کاغذ امکان خرید کاغذ به صورت وعده دار (نسیه) وجود داشت اما در حال حاضر با وجود افزایش بی‌رویه و غیر قابل توجیه بهای کاغذ تا هر بند 83000 تومان هیچ کاغذ فروشی حاضر به فروش نسیه‌ای کاغذ نیست. تقریبا" تمامی بانک‌ها نیز از اعطای تسهیلات بانکی خودداری می‏‌کنند.

به گفته این ناشر به دلیل همین مشکلات چاپ کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون 2010 - جلد دوم (مرجع فیزیولوژی دانشجویان پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی و رشته های پیراپزشکی) از ابتدای مرداد ماه و کتاب‏‌های بیماری‏‌های کبد و مجاری صفراوی - اصول طب داخلی هاریسون 2012 (مرجع دانشجویان پزشکی درس بیماری‌های داخلی - کبد) و روانشناسی خانواده (مرجع دانشجویان روانشناسی) از تاریخ پنجم شهریور ماه و کتاب دانستنی‏‌های پزشکی خانواده درباره کودکان 7-0 سال (کتابی تالیفی که نگارش آن به‏ وسیله 24 تن از اعضاء هیات علمی و فوق تخصص‏‌های رشته کودکان ظرف بیش از 3 سال به طول انجامیده) و اکنون که آماده ورود به بازار کتاب است که به دلایل پیش گفته فعلا" متوقف شده است.

کد خبر 183247
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز