همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه امنیت اجلاس به صورت کامل تامین شد و هیچ حادثه ای رخ نداد گفت: 113 اسلحه در طول اجلاس کشف و ضبط شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان صبح یکشنبه در مراسم تقدیر از تامین کنندگان نظم و امنیت اجلاس اظهار داشت: یکی از بزرگترین عملیات‌های ترافیکی در زمان برگزاری اجلاس اجرا درآمد و با توجه به اینکه اجلاس به پایان رسیده است اما برخی از نیروها هنوز در آماده‌باش هستند. نیروها وظیفه داشتند امنیت را از مرز تا پایتخت تامین کنند چراکه به گفته فرمانده نیروی انتظامی برگزاری با نظم اجلاس نشان از ثبات، امنیت و اقتدار ایران دارد اگر چه مهمانان نیز اذعان کردند که با توجه به همسایگان ایران کشورمان امنیت خوبی دارد.

وی ادامه داد: به منظور تامین امنیت اجلاس، قرارگاه امام علی (ع) با 15 کمیته و دو زیرمجموعه و قرارگاه حفاظت از شخصیت و امنیت تهران تشکیل شد. همچنین این قرارگاه اقداماتی را قبل از اجلاس، حین و بعد از اجلاس باید انجام می‌داد که مسئولیت حساس و سنگینی بود که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود.

پاکسازی پاییتخت و جمع‌آوری چندین هزار معتاد و ولگرد

فرمانده قرارگاه امام علی (ع) گفت: باید اقداماتی را انجام می‌دادیم که چهره شهرها را خوب معرفی کند چرا که عملیات روانی دشمن روی این موضوع قرار داشت به همین دلیل پاکسازی چهره شهرهای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت و چندین هزار معتاد و ولگرد که آسیب‌زا بودند جمع‌آوری شدند. خوشبختانه توانستیم با چانه‌زنی ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم. اگر در کشور چنین ظرفیتی فراهم شود احساس امنیت افزایش یافته و جرائم کاهش می‌یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات انجام شده در قرارگاه امنیت تهران تاکید کرد: اقدامات انجام شده در این قرارگاه بی‌نظیر بود و آنها بهترین عملیات را انجام دادند. تنها در بحث رفت و آمد نزدیک به 30 هزار کیلومتر پیمایش ترافیکی در تهران انجام شد.

وی ادامه داد: مسیرهای ویژه و پشتیبانی شناسایی شد و 4 حلقه تور ایست و بازرسی از اجلاس تا ورودی تهران به اجرا درآمد، البته سعی کردیم اقدامات را با کمترین زحمت برای مردم انجام دهیم و هر کجا احساس کردیم مشکلی پیش آمده عذرخواهی کردیم.

به گفته وی، سامانه پایش تصویری از فرودگاه تا اجلاس راه‌اندازی شد که قرارگاه تهران از آن استفاده کرد، ضمن اینکه تیم‌های چک و خنثی، آموزش‌های لازم را ارائه کردند و کمربند امنیت تهران نیز تهیه شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه 960 نفر از نیروهای حفاظت از شخصیت آموزش‌های لازم را برای این اجلاس فرا گرفته‌اند، گفت: قبل از برگزاری اجلاس 4 مرحله تمرینات را به اجرا درآوردیم تا نقاط ضعف شناسایی شود. تصور می‌کردند با همین حجم جابجایی، ترافیک قفل شود، اما با توجه به اینکه سران باید از 20 مکان مختلف به سالن اجلاس منتقل می‌شدند که با دقت مثال‌زدنی سر وقت در محل حاضر شدند و هیج‌گونه باز پس زدن ترافیک را شاهد نبودیم.

رادان یکی از مهمترین کارهای انجام شده در این اجلاس را کنترل مرزها دانست و افزود: مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور با حساست ویژه کنترل شد به صورتی که هیچ خلاء در کنترل مرز نداشتیم و کشفیات در مرز کاهش پیدا کرد. 32 هزار گشت مرزی و 17 هزار کمین در این مدت انجام شد.

فرمانده فرار گاه امام علی (ع) از کشف 113 سلاح در ایست و بازرسی‌ها و گلوگاه‌ها خبر داد و افزود: پس از هماهنگی‌های لازم ایست و بازرسی‌های گلوگاه‌ها را چندین برابر کرده و با استقرار پست‌ها و ایست‌های موقت موفق شدیم 113 سلاح جنگی را کشف و ضبط کنیم و افرادی را که قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند شناسایی و دستگیر کردیم.

به گفته وی، خدمات گذرنامه در «وی.آی.پی» و «سی.آی.پی» ارائه شد و رصد فضای کشور برعهده کمیته اطلاعات بود.

وی در پایان تاکید کرد: دراین مدت 1052 ساعت پرواز انجام شد. همچنین تخلیه اضطراری و پرواز در شب بر عهده هواناجا بود.

کد خبر 183171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز