چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم مستندی درباره فیلم‌های «جیمز باند» به زودی اکران می‌شود.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از دیجیتال اسپای، مستندی درباره تاریخ مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» در ماه اکتبر (مهر ماه) راهی سینما می‌شود.

فیلم «همه چیز یا هیچ چیز: داستان ناگفته 007 » برای پنجاهمین سالگرد حضور این شخصیت معروف ادبی در فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود.

این فیلم که درباره طولانی‌مدت‌ترین فیلم‌ تاریخ سینما ساخته شده است، روی سه شخصیت معروف که در معرفی جیمز باند به دنیای سینما نقش مهمی داشته‌اند تمرکز دارد: «آلبرت آر. بروکلی»،‌ «هری سالتزمن» و «یان فلمینگ» نویسنده مجموعه داستان‌های «جیمز باند».

«استیون رایلی» کارگردانی این فیلم سینمایی را برعهده خواهد داشت.

وی همچنین به همراه «جان باتسک» و «سیمون چین» تهیه‌کنندگی این مستند را نیز برعهده دارد.

«همه چیز یا هیچ چیز» روز پنجم اکتبر(14 مهر) در سینماهای انگلستان به روی پرده خواهد رفت.

بیست و سومین فیلم «جیمز باند» با نام «سقوط آسمانی» نیز روز 26 همان ماه در سینماهای انگلستان اکران می‌شود و نهم نوامبر به آمریکا می‌رسد.

«جیمز باند 007» نام شخصیتی داستانی است که توسط «یان فلمینگ» در سال 1953 خلق شد و در 12 رمان و دو داستان کوتاه حضور داشته است.

این شخصیت همچنین در صنعت سینما طولانی‌ترین و پولسازترین شخصیت بوده که تاکنون از روی آن فیلم ساخته‌اند.

اولین فیلم ساخته شده از این شخصیت فیلم «دکتر نو» در سال 1962 است.

تاکنون 22 قسمت از سری آثار «جیمز باند» ساخته شده است که آخرین آن «ذره‌ای آرامش» محصول سال 2008 انگلیس بود که به فروش جهانی ‌586 میلیون دلار رسید و پیش از آن «کازینو رویال» فروش ‌594 میلیون دلار را به ثبت رساند.

سری فیلم‌های «جیمز باند» فروش کلی یک میلیارد و 600 میلیون دلار را کسب کرده‌اند که در رتبه‌ سوم پرفروش‌ترین آثار چند قسمتی قرار دارند.

 

کد خبر 182806

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز