همشهری آنلاین: مدیرعامل هواپیمایی هما گفت: با توجه به حجم پروازهای بین‌المللی در این روزها از پروازهای داخلی کاسته شده است اما پروازهایی که بلیط آنها از قبل فروخته شده انجام خواهد شد و تنها عصر روزهای 8 و 10 شهریورماه به دلیل مسائل امنیتی هیچ گونه پروازی انجام نخواهد شد.

فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی هما در گفتگویی ی با خبرنگار نمنا؛ گفت: آخرین آمار ورود هواپیما به تهران حدود 60 فروند از انواع مختلف است که در مدت برگزاری اجلاس برخی تهران را ترک می‌کنند و تعدادی دیگر در تهران می‌مانند که در این صورت همه نوع خدمات به آنها داده خواهد شد.

فرهاد پرورش تصریح کرد: بعضی از سران و هیات‌ها خواستار سفر به شهرهای دیگر کشورمان هستند که در این خصوص نیز هواپیمایی آماده ارائه هرگونه خدمات است. در این بین یکی از کشورها اعلام کرده که با هواپیمای اختصاصی به زنجان خواهد رفت و دیگر هیات های کارشناسی با هواپیمایی ایران، به اصفهان و شیراز سفر می کنند چرا که از لحاظ صرف هزینه به نفع آنها خواهد بود. بعد از اجلاس نیز ممکن است تعدادی از میهمانان تمایل به ماندن در ایران را داشته باشند که بازهم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به حجم پروازهای بین‌المللی در این روزها از پروازهای داخلی کاسته ایم اما پروازهایی که بلیط آنها از قبل فروخته شده انجام خواهد شد. تنها در عصر روزهای 8 و 10 شهریورماه به دلیل مسائل امنیتی هیچ گونه پروازی انجام نخواهد شد که البته قبلا اطلاع رسانی شده است.

مدیرعامل هما ادامه داد: پروازهای شرکت کنندگان در اجلاس عدم تعهد بین فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) تقسیم شده اما هواپیمای سرا ن کشورها در مهرآباد به زمین می نشیند. تعدادپروازها در روزهای 7،8و 9 شهریور حدود 29 پرواز در سطح رئیس جمهور، رئیس مجلس، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر بوده و پیک پروازها از نظر اهمیت امروز و فردا انجام می گیرد.
وی بیان داشت: تسهیلات پیش بینی شده برای ماندن هواپیماها در مهرآباد تا ظرفیت 100 فروند هواپیما است که به جهت ارائه خدمات بهتر به میهمانان تعدادی از هواپیماهای خود را از تهران خارج کرده ایم.

فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی هما در پایان اظهار داشت: با توجه به تحریم های ناجونمردانه غرب علیه جمهوری اسلامی مخصوصا در حوزه صنعت هوایی تمامی تجهیزات و خدمات، داخلی و با استانداردهای جهانی و تحت لیسانس بین المللی صورت می گیرد که این نشان از توانمندی متخصصین و کارکنان ایران در این حوزه است و امیدواریم در اجلاس تهران تحریم ها را از سر راه برداریم.

کد خبر 182759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز