گروه شهری: 96نفر از شرکت‌کنندگان در اجلاس کشورهای عدم‌تعهد در روز دوشنبه از برج میلاد و مجموعه‌های هنری جانبی آن بازدید کردند.

شهر تهرا ن

به گزارش همشهری، از ساعت 9صبح تا 22:30دوشنبه گذشته تعداد 96نفر از شرکت کنندگان، کارشناسان و وزرای خارجه کشورهایی چون ارمنستان، اندونزی، لبنان، کومور، زامبیا و سریلانکا در قالب 13گروه از برج میلاد بازدید کردند. گیون لوبین‌دا، وزیر امور خارجه کشور زامبیا بعد از بازدید از برج میلاد و بازارچه‌های صنایع‌دستی این مجموعه اظهار داشت:

تهران شهر زیبایی است. ضمن اینکه پیام اجلاس کشورهای عدم‌تعهد نیز صلح است و برگزاری این اجلاس در شهر زیبایی چون تهران می‌تواند بهانه‌ای باشد برای اینکه پیام صلح را به همه دنیا برسانیم. وزیر امور خارجه کشور سریلانکا نیز درباره برج میلاد گفت: برج میلاد سازه‌ای خاطره‌ساز برای گردشگران است. اینجا برجی زیباست که از فراز آن می‌توان تهران را مشاهده کرد. محمد بکری عبدالفتاح قهاری، وزیر خارجه کشور کومور نیز درباره تهران تصریح کرد: تهران شهری زیباست که چهره آن خارج از تصور من بود.

وی افزود: یکی از اشتراکات بین کشور ما و ایران، اسلام است و با استفاده از این اشتراکات می‌توان به افزایش دوستی و برادری و در نهایت به توسعه و عمران شهرهایمان کمک کنیم. همچنین مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز ظهر روز گذشته از مجموعه برج میلاد و نمایشگاه رواق هنر برج میلاد دیدن کرد. وی پس از بازدید از رواق هنر در مجموعه برج میلاد گفت: الان بهترین فرصت برای معرفی هنرهای ایرانی است و شرکت‌کنندگان در اجلاس عدم‌تعهد که از کشورهای مختلف دنیا هستند می‌توانند با هنر ایرانی آشنا شوند. چمران در ادامه تأکید کرد: البته این همه هنر ایران نیست اما برپایی این نمایشگاه که نشان‌دهنده هنر ایرانی است در برج میلاد که نشان‌دهنده توانایی‌های ایرانی است، تلفیقی خوب و دیدنی به‌وجود آورده است.

کد خبر 182732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز