تبریز: استاندار آذربایجان شرقی از آغاز اعطای وام ساخت مسکن روستایی 14میلیون تومانی خبر داد و گفت: با مصوبه هیأت وزیران بازپرداخت این وام‌ها بعد از سه سال و با دوره زمانی 15سال و با کارمزد چهار درصد خواهد بود.

زلزله - آذربایجان شرقی

به گزارش فارس، احمد علیرضا بیگی روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی در شهرستان اهر از پرداخت 10میلیون ریال کمک هزینه معیشت به آسیب‌دیدگان از زلزله در روزهای آتی خبر داد. وی گفت: با اختصاص 200میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای هر خانوار روستایی زلزله‌زده 10میلیون ریال بلاعوض به‌عنوان کمک هزینه معیشت در روزهای آتی پرداخت می‌شود. وی اولویت بازسازی مناطق روستایی را با افراد ساکن دائم در روستاها اعلام کرد و افزود: در اولویت دوم نیز افرادی که به‌صورت فصلی و در فصل کشت و کار در مناطق روستایی حضور دارند خواهند بود. این مقام مسئول تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده و استقرار آنها را در این مناطق موجب تسریع در عملیات اجرایی، هماهنگی در روندکاری و تأمین سریع نیازها و نظارت بر عملیات بازسازی برشمرد و افزود: باید ستاد بازسازی نقش اساسی خود را در اطلاع‌رسانی، جذب کمک‌های مردمی و مشارکت خیران برای تسریع در بازسازی اماکن روستایی قبل از رسیدن فصل سرما فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از آغاز اعطای وام ساخت مسکن روستایی تا سقف 14میلیون تومان با تشکیل پرونده و تحویل آن در محل روستاهای زلزله‌زده خبر داد و افزود: برای رفاه حال روستائیان با مصوبه هیأت وزیران بازپرداخت این وام‌ها بعد از سه سال با دوره زمانی 15سال و با کارمزد چهار درصد خواهد بود. در شهرها نیز مبلغ 20میلیون تومان و برای واحدهای تعمیری مبلغ پنج میلیون تومان از طریق بانک مسکن با معرفی بنیاد مسکن با اخذ تضمین سند املاک آسیب دیده و درصورت فاقد سند بودن با سفته در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد.

آغاز ساخت 13هزار واحد دامی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از شروع احداث 13هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم در مناطق روستایی شهرستان‌های آسیب دیده از وقوع زلزله خبر داد. مسعود محمدیان در مراسم کلنگ‌زنی احداث نخستین جایگاه دامی مقاوم در روستای اورنگ شهرستان اهر با اشاره به اهمیت ساخت این اماکن در کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله به بهره‌برداران بخش دامی گفت: این امر می‌تواند بهره‌برداران واحدهای کوچک دامی را با ظرفیت پرورش 10 رأس دام سنگین و بهره‌گیری از تسهیلات بانکی کم‌بهره و با استفاده از نقشه طراحی شده و حمایت‌های فنی سازمان جهادکشاورزی استان در احداث این واحدها یاری کند.

وی با بیان اینکه واحدهای دامی الگویی در روستاهای زغن آباد شهرستان ورزقان، گیویج شهرستان هریس، اورنگ شهرستان اهر و همچنین کمانج شهرستان تبریز، با نظارت کارشناسان فنی سازمان احداث خواهد شد، افزود: احداث 13هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم در روستاهای آسیب‌دیده از وقوع زمین لرزه در چهار شهرستان اهر، ورزقان، هریس و تبریز در فاز اجرایی قرار گرفته است.

کد خبر 182683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز