همشهری آنلاین: مشمولان غیرغایبی که تا پایان سال 1390 واجد شرایط بهره‌مندی از معافیت‌هایی از قبیل معافیت جد و جده ، سه برادری و نظایر آن بوده‌اند، تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند تا برای ثبت و رسیدگی به درخواست خود اقدام کنند.

سرباز

به گـزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمـومی نـاجـا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو اطلاع‌رسانی قبلی و با توجه به اینکه تصویب قانون وظیفه عمومی تغییر ضوابط برخی از معافیت‌ها یا حذف آنها را در برداشته است، در این راستا برخی از مشمولان که واجد شرایط معافیت‌های اجرایی سال 1390 از قبیل معافیت جد و جده، سه برادری، کسرخدمت منجر به معافیت، پدر در حبس و...بوده و به‌دلیل ناآگاهی یا پاره‌ای از مشکلات تاپایان سال 90 موفق به بهره‌مندی از این نوع معافیت‌ها نبوده‌اند. درصورتی که همچنان واجد شرایط معافیت باشند، فقظ تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند تا برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) اقدام کنند.

 این اطلاعیه درخصوص شرایط معافیت سه برادری در سال 90 می‌افزاید: با مساعدت صورت گرفته در خصوص این نوع معافیت، چنانچه فرزند سوم خانواده حداقل نیمی از مدت خدمت دوره ضرورت (9ماه) را تا پایان سال 90 گذرانده و خدمت وی همچنان استمرار داشته باشد بعنوان برادر خدمت کرده محسوب شده و برادر چهارم وی نیز درصورتی که همچنان واجد شرایط این نوع معافیت باشد تا تاریخ 31 شهریور ماه می‌تواند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.

در این معافیت برادر دارای سابقه خدمت در صورت فوت، بعنوان برادر خدمت کرده محسوب شده و همچنین کسر خدمت بسیج برادران خدمت کرده نیز جزء مدت خدمت آنان لحاظ و گواهی کسرخدمت بسیج صادره در سال 91 نیز قابل محاسبه خواهد بود.

کد خبر 182560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز